گروهی ۸۰ نفره از خیران جامعه مسیحیان کشور در کلیسای شرق آشور ارومیه ​تمام تلاش خود را وقف انجام کارهای خیر کرده‌اند تا بتوانند شادی و خنده و امید را به چهره‌ کودکان نیازمند و کانون گرم خانواده های محروم منطقه هدیه دهند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی کمیته امداد ، داریاووش عزیزیان، کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه ، فرد نیکوکاری است که کمتر کسی در این منطقه هست که آوازه انسان ‌دوستی و مهر بیکران او به عنوان یک خیر به گوشش نرسیده باشد.

این کشیش نیک‌اندیش سالیان زیادی است که در کنار دیگر همراهان و دوستان خود برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان منطقه تلاش‌های خستگی‌ناپذیری انجام داده است.

وی و بقیه خیران در کلیسای حضرت مریم (س) علاوه بر انجام مراسم و آیین دینی خود، سال‌هاست انجام فعالیت‌های خیرخواهانه و کمک به محرومان را سرلوحه اقداماتشان قرار داده‌اند و طنین خیرخواهی آنان چنان پیچیده است که علاوه بر افرادی که در این کلیسا مشغول به فعالیت هستند، افراد داوطلب و هم‌کیشان دیگری نیز در سطح شهر و حتی شهرستان‌های دیگر به جمع آنها پیوسته‌اند تا بتوانند باری از دوش محرومان بردارند.

عزیزیان با بیان اینکه چند صد نفر از همشهریان وی با تمام توان در تلاش هستند تا نیازمندان و افراد بی‌بضاعت را در منطقه شناسایی کنند، معتقد است این کمک‌ها فارغ از هرگونه تقسیم‌بندی دینی و توجه به کیش و آئین انجام می‌شود.

این کشیش خیر مدرسه‌ساز از همکاری خود با کمیته امداد می‌گوید و می‌افزاید در این مسیر خیرخواهانه حدود ۲۵ سال است که با کمیته امداد همراه است و هرجا مجموعه خیریه از انجام کمک به نیازمندان بازمانده است، کمیته امداد با تمام توان خود برای حمایت و کمک به آنها شتافته و آنها را بدون در نظر گرفته دین و آئینشان یاری کرده است.

وی بیان کرد یکی از اقدامات مثبتی که در زمینه کمک به محرومان انجام شده، تامین مسکن برای این عزیزان بوده که در این زمینه نیز مجموعه خیریه کلیسای حضرت مریم (س) از همراهی کمیته امداد برخوردار بوده است.

عزیزیان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تعدادی از خانواده‌های نیازمند برای تامین مسکن و حتی اجاره سرپناهی برای خود دچار مشکل بوده‌اند، می‌افزاید که تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از افرادی که در تامین اجاره مسکن خود دچار مشکل شده بودند، مورد حمایت قرار گرفتند .

وی با تاکید بر اینکه انجام کارهای خیرانه علاوه بر تامین مسکن، موارد دیگری همچون معیشت، اشتغال و … را نیز شامل می‌شود، می‌گوید افراد نیکوکار در قالب گروه‌های مردمی برای رفع نیازهای بیماران کلیوی، آزادی زندانیان، جشن‌های نیکوکاری و انتقال خون نیز اقدامات بسیار ارزنده‌ای انجام داده‌اند.

این کشیش خیر درباره انگیزه خود برای قدم نهاندن در این راه می‌گوید که در کتاب مقدس بارها ذکر شده است که به دیگران کمک کنیم و حضرت مسیح نیز انسان‌ها را به دوست داشتن و کمک به یکدیگر فرا می‌خواند.

عزیزیان معتقد است در بیانات بزرگان دینی اسلام و مسیحیت آمده که اساس خداشناسی در انسان‌شناسی است و حضرت مسیح نیز تاکید کرده است که همسایه خود را دوست بدارید در حالی که این همسایه می‌تواند با هر آیین و دینی باشد .

وی با اشاره به اینکه یکی از صفاتی که در انسان وجود دارد و به خدا شبیه است، همین صفت اعطا و بخشش است، می‌گوید لذت بی‌پایانی که در کمک کردن و یاری رساندن به دیگران وجود دارد، در هیچ چیز دیگری یافت نمی‌شود.