هدف از اجرای نظام راهبری شغلی در کمیته امداد، حمایت و پشتیبانی از طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان برای فروش تضمینی تولیدات آن‌هاست.

به گزارش پایگاه حبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، اسکندر اسکندری، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: طرح راهبران شغلی بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای سال جاری برای ۵۰ درصد از طرح‌های اشتغال‌زایی اجرا می‌شود.
وی افزود: هدف از اجرای طرح راهبران شغلی بهره‌ گیری از ظرفیت، تجارب، توان علمی و عملی کارآفرینان، نخبگان، مراکز اقتصادی فعال و پارک‌های علم و فناوری در رشته‌های مختلف اعم از تولید، خدمات، صنعت، کشاورزی و دام‌پروری برای ایجاد اشتغال پایدار و فروش تضمینی تولیدات مددجویان تحت حمایت است.
اسکندری با توجه به شناسایی ۷۲ راهبری شغلی در استان گلستان عنوان کرد: در نظام راهبری شغلی، کارآفرینان به عنوان یاوران این نهاد با ارائه ایده‌ها و تجربیات خود به جامعه هدف کمیته امداد، زکات دانش و تخصص خود را با در اختیار گذاشتن توانمندی‌ها و استعدادهای خود به نیازمندان جویای کار، درزمینهٔ شغلی خود ارائه می‌دهند.
وی با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال در اولویت‌های کاری کمیته امداد گفت: ایجاد اشتغال پایدار به منظور توانمندسازی و خودکفایی خانوارهای تحت حمایت این نهاد در کاهش محرومیت و زدودن فقر از جامعه نقش بسزایی دارد.
وی با اشاره به افزایش ۲,۵ برابری تسهیلات اشتغال‌زایی امسال مددجویان گلستانی نسبت به سال گذشته گفت: در سال جاری اعتباری بالغ بر ۱۷۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان اختصاص‌یافته است.
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان تصریح کرد: این نهاد با ایجاد کانون خیران اشتغال و هیئت اندیشه ورز و با استفاده از راهبران شغلی با جدیت در حوزه کسب درآمد پایدار و استقلال مالی و توانمندسازی خانواده‌های نیازمند و فروش تضمینی تولیدات مددجویان گام برمی‌دارد.
وی با توجه به همکاری کمیته امداد استان با شرکت صباح به عنوان یکی از بزرگ‌ ترین تفاهم‌ نامه‌ های طرح راهبر شغلی افزود: طبق این تفاهم‌نامه، این طرح در ابتدا با ۲۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان شروع‌شده و در ادامه به ۵۰۰ طرح افزایش خواهد یافت.

  • منبع خبر : https://portal.emdad.ir/fa/newsagency/171815/هدف-از-طرح-راهبری-شغلی-فروش-تضمینی-تولیدات-مددجویان-است