بیش ۴۵ هزار نفر در طرح حمایت از مادران باردار و شیرده و کودکان زیر ۶ سال تحت پوشش خدمات تغذیه و سلامت کمیته امداد قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی کمیته امداد، حسین خدرویسی با تشریح جزئیات طرح حمایت از تغذیه مادران باردار و شیرده گفت: با توجه به واگذاری برنامه ارتقای سلامت مادران باردار و شیرده نیازمند و محروم به کمیته امداد، تا پایان مردادماه بیش از ۴۵ هزار مادر دارای شرایط شناسایی و تحت حمایت غذایی قرار گرفتند.

وی افزود: با همکاری صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، نسبت به صدور بن کارت و انعقاد قرارداد با مراکز فروشگاهی سراسر کشور اقدامات لازم انجام شده است.

خدرویسی در خصوص توزیع بن کارت‌های حمایتی مادران باردار و شیرده گفت: از ابتدای فروردین‌ماه امسال تا پایان مرداد، بیش از ۴۰ هزار بن‌کارت صادر و از طریق ادارات کل استانی کمیته امداد در بین مادران تحت حمایت واجد شرایط توزیع شده است که به‌ صورت ماهیانه شارژ می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد درباره انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با وزارت بهداشت نیز برای حمایت از جامعه هدف این طرح گفت: در کنار حمایت از تغذیه، بحث سلامت مادران باردار و شیرده نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و در همین راستا با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شرایط ارائه خدمات و ارتقای سلامت بیش از ۴۵ هزار مادر تحت پوشش واجد شرایط در سراسر کشور فراهم شده است.