رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به وضعیت پدیده کودکان کار گفت: قزوین از این نظر در میانه هرم کشوری قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از خبرنگار مهر،  مهدیه قافله باشی صبح پنجشنبه در سومین نشست کارگروه رسانه که در اداره‌کل اجتماعی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه کودک کار و خیابانی در میانه هرم کشوری هستیم و وضعیت حاد و بحرانی نداریم.
وی افزود: در شهری مانند تبریز که شهر بدون متکدی معرفی می‌شود استفاده از توان خیرین مانند خیرین بازاری علت اصلی رسیدن به این عنوان است.
سخنگوی شورای شهر قزوین ادامه داد: در زمینه ساماندهی کودکان کار نیز می‌توان از ظرفیت خیرین بازاری بهره گرفت؛ به طوری که این کودکان پس از جمع‌آوری به بازاریان سپرده شوند تا در ازای دریافت دستمزد مناسب کار کنند.

قافله‌باشی با بیان اینکه بیشترین مراجعه مردم به شورا ماده ۱۶ و ۱۷ یعنی کمک مالی و اشتغال است، تصریح کرد: مسائل اقتصادی بر پدیده کودکان کار تاثیر دارد اما این علت اصلی نیست و فرهنگ نیز نقش جدی دارد.

وی همچنین استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی برای بهبود وضعیت کودکان کار را مورد توجه قرار داد و بر مسئولیت اجتماعی دستگاه‌ها در قبال این کودکان تاکید کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورا همچنین تاکید کرد که در شهرداری از جمله سازمان پسماند بکارگیری کودکان کار به عنوان نیروی کار ممنوع است.

قافله باشی همچنین تشکیل کارگروه رسانه اداره‌کل اجتماعی را امری شایان تقدیر خواند و گفت: نخستین بار است که یک نهاد از خرد جمعی خبرنگاران در راستای تلاش برای حل و کاهش مشکلات استفاده می کند و در عین حال به واسطه وجود آن، مسئولان فرصت می‌کنند در قالب این جلسات صمیمانه مشکلات کار خود را مطرح کنند.

  • منبع خبر : mehrnews.com/news/4795755