پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان گفت: با تکیه بر استعدادهای بومی و مردمی ریشه محرومیت را در مناطق هدف بنیاد ريشه كن مى كنيم.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، پرویز فتاح در بازدید خود از طرح‌های توسعه‌ای لارک در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، لارک می‌بایست ویترین خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد، اظهار داشت: این جزیره از نعمت‌های طبیعی بالایی برخوردار است و به عنوان یکی از جزایر بکر کشور شناخته می‌شود و حیف است که کماکان در این وضعیت باقی بماند. 
وی با بیان اینکه جزیره لارک در یک سال اخیر به یکی از اهداف محرومیت‌ زدایی بنیاد مستضعفان تبدیل شده است بیان کرد: طرح جامعی در استانداری هرمزگان تهیه شده که اجرای بخشی از آن را بنیاد عهده‌دار شده، هر چند بخش عمده کار بر دوش دولت است، اما بنیاد نیز در قامت یک نهاد که خود را مسئول رفع محرومیت‌ها می‌بیند، در این طرح در حد توان و امکانات در کنار دولت خواهد بود که در همین راستا تعهداتی نیز پذیرفته شده است.
رییس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: در بنیاد برای رفع محرومیت از ظرفیت‌های بومی مناطق محروم استفاده می‌کنیم و ممکن است طرحی که برای نقطه‌ای در جنوب کشور داریم کاملاً متفاوت از یک منطقه در غرب یا شمال کشور باشد.
فتاح با اشاره به ماموریت محرومیت‌زدایی بنیاد گفت: ما در بنیاد مستضعفان به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت‌های بومی و مردمی، محرومیت‌زدایی کنیم و نوع برخورد ما با پدیده محرومیت در بنیاد مستضعفان متفاوت است. در بنیاد ما به سراغ استعداد‌ها و توانمندی‌های مردم و مناطق محروم می‌رویم و با سرمایه‌گذاری بر روی این توانمندی‌ها محرومیت را ریشه کن مى کنیم.
رییس بنیاد مستضعفان در ادامه با تشریح برنامه خود برای رسیدگی به اقشار محروم جامعه گفت:: در چندین شهرستان در استان‌های محروم در حال کار مشترک با مردم هستیم تا استعداد‌های مناطق مختلف که مورد غفلت قرار گرفته است را شکوفا کنیم. اگر امروز در لارک برای رونق گردشگرى با مردم همکاری می‌کنیم در گرمی، لنده یا زهک برنامه مشخص دیگری برای محرومیت‌زدایی داریم که با شرایط اقلیمی و بومی این مناطق سازگار است.
گفتنی است جزیره لارک از مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان و از مناطق بکر و دیدنی خلیج فارس است که قرار است با سرمایه‌گذاری این بنیاد به قطب گردشگری خلیج فارس بدل شود. تسهیلات کم بهره به ساکنان لارک به منظور توسعه زیرساخت‌های بومگردی، هوشمندسازی تردد به لارک و ساخت پایانه دریایی مسافری از جمله اقدامات انجام شده توسط بنیاد مستضعفان در لارک است.

  • منبع خبر : http://mfnews.ir/0003OJ