همایش توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی استان گلستان با رویکرد خودکفایی و تعالی خانواده برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به تقل از سایت خبری کمیته امداد،اسکندر اسکندری،مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار زیر ۴۵ سال تحت حمایت این نهاد قرار دارند گفت: هدف از این همایش آگاه سازی زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد در بهره مندی از آموزش مشاوران برای اخذ تصمیم نهایی آنان در مسیر توانمندسازی و انتخاب بهترین و سریعترین مسیر برای کسب درآمد پایدار است.
وی با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام به نقش معنویات درخودسازی افراد افزود: مشکلات روحی و عاطفی زنان سرپرست خانواری که به دلیل فوت سرپرست و طلاق پشتوانه خود را از دست داده اند و بار سنگین مسئولیت زندگی را به دوش می کشند ضرورت ارائه برنامه های آموزشی،فرهنگی و مشاوره ای برای این قشر را دوچندان کرده است.
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با بیان اینکه آرامش فکری یکی از مهمترین فاکتورهای آغاز خودکفایی درخانواده هاست گفت: رفع مشکل توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، نیازمند ارتباط گیری موثر با مددکاران این نهاد  در یک دوره زمانی معین است تا خانوارها از نظر اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی مستقل شده و تعالی خانواده محقق شود.
وی خاطر نشان کرد:حضرت امام خمینی (ره) در سال ۵۷ با هدف اینکه حق مستضعفان ادا شود، نهاد مقدس کمیته امداد را تشکیل دادند.
اسکندری یادآور شد:کمیته امداد پس از پیروزی انقلاب اسلامی با هدف مدد به حیات،مدد به کار و مددبه زندگی شرافتمندانه اقشار نیازمند و محرومان جامعه تاسیس شد و پس از ۴۰ سال خدمت به درختی تنومند مبدّل شده و خدمات متعددی در سرفصل های مختلفی ارائه می دهد.
وی تصریح کرد: عامل اصل تعالی خانواده، تلاش اعضای آن برای روی پای ایستادن است و کمیته امداد به عنوان تسهیل گر مشکلات به مددجویان کمک رسانی می کند .
اسکندری گفت: ارائه مشاوره تخصصی به زنان سرپرست خانوار،پرداخت کمک هزینه درمانی و کمک هزینه جهیزیه به فرزندان و توانمندسازی و خودکفایی زنان سرپرست خانوار در اولویت برنامه های حمایتی و معیشتی این نهاد برای این اقشار است.
وی عنوان کرد: مهمترین نیاز زنان سرپرست خانوار،مسکن است که این نهاد با پرداخت اجاره بهاء، ودیعه و ساخت مسکن راهکارهایی برای تامین سرپناه این اقشار در نظر گرفته است.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/172283/مدد-کمیته-امداد-برای-زندگی-شرافتمندانه-زنان-سرپرست-خانوار