نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از پیش بینی رشد ۲۵ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، گفت: مستمری مددجویان باید پاسخگوی حداقل احتیاجات معیشتی آنان باشد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی کمیته امداد ، موسی احمدی با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد بهبود وضعیت معیشتی محرومان و نیازمندان است، افزود: کمیته امداد در سال‌های اخیر با یک تغییر رویکرد اساسی، از یک نهاد حمایتی به یک نهاد مبتنی بر توانمندسازی اقشار نیازمندو مددجویان تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه کم‌توجهی به فقر، تبعات اجتماعی جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت، ادامه داد: افزایش ۲۵ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۰ با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی کشور، ناکافی است.

وی افزود: همه نمایندگان معتقدند مبلغی که به مددجویان تعلق می‌گیرد، حتی مشکلات اولیه آنها را حل نمی‌کند؛ بنابراین مجلس شورای اسلامی باید در بودجه سال آینده به حداقل‌های معیشتی خانواده‌های نیازمند توجه کند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: حجم زیاد مراجعات مردمی برای بیان و حل مشکلات و درخواست‌های معیشتی به نمایندگان مجلس، بیانگر این واقعیت است که افزایش اعتبارات محرومیت‌زدایی لازم و ضروری است.

وی با تاکید بر ضرورت همراهی و همدلی خیرین در کنار افزایش بودجه برای کمک به حل مشکلات محرومان و نیازمندان گفت: تمام مجموعه های اقتصادی و نهادهای حاکمیتی و مدیران اجرایی کشور باید برای حل مشکلات محرومان از قبیل تامین مسکن برای آنها و بهبود وضعیت معیشتی آنان با کمیته امداد حمایت کنند.