مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از مشارکت گسترده اعضای این جمعیت دربرنامه های پیشگیری و مهار ویروس مرگبار کرونا دراستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از خبرگزاری مهر، مجتبی اکبری گفت: در راستای مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا، اعضای جمعیت هلال احمر استان مازندران در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی نظیر دانشگاه علوم پزشکی، برنامه‌ها و طرح‌های متنوعی را با تکیه بر ظرفیت داوطلبان، خیرین، جوانان و امدادگران در دست اقدام دارند که ضد عفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی، تهیه و توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده از جمله این اقدامات است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر مازندران علی رغم مشارکت میدانی در فرایند تفکیک مبتلایان در مبادی ورودی این استان، سعی دارد با تکیه بر روش‌های ابتکاری و خلاقیت‌های نوین نرم افزاری به تحقق مؤثر اهداف طرح ملی مهار کرونا کمک کند.

اکبری گفت: در همین راستا و با توجه به آسیب پذیری سالمندان در برابر تهدید کرونا، طرحی با مشارکت جوانان جمعیت هلال احمراستان در دست اجرا می‌باشد که هدف نهایی آن ارائه اطلاعات لازم به جامعه سالمندان در رابطه با روش‌های خودمراقبتی است.

وی افزود: در قالب این طرح جوانان عضو هلال احمر با سالمندان استان تماس تلفنی برقرار کرده و ضمن توصیه آرامش و کاهش استرس، روش‌های خود مراقبتی را به آنان آموزش می‌دهند. وی گفت: از آنجایی که سالمندان از آسیب پذیرترین اقشار مورد تهدید ویروس کرونا هستند، اجرای این طرح می‌تواند از دامنه آسیب پذیری آنان بکاهد و ضمن افزایش دانستنی‌های بهداشتی آنان، باعث ارتقای منزلت اجتماعی این افراد شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تصریح کرد: یکی دیگر از طرح‌های ابتکاری این جمعیت که این روزها با استفاده از ظرفیت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در دست اقدام است طرح ارتباط تلفنی با کادر درمانی بیمارستانها و مراکز درمانی استان بویژه پزشکان و پرستاران است.

وی گفت: هدف این طرح ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزنده آنان، هم افزایی روانی و انتقال مراتب تقدیر شهروندان با کادر پرتلاش و ایثارگر بهداشت و درمان است و هدف نهایی این طرح، تقویت عزم ملی در مقابله با ویروس مرگبار کرونا است.

اکبری با تاکید بر اینکه طرح‌های فوق منحصراً از طریق ارتباط تلفنی انجام می‌شود گفت: با توجه به ضرورت پرهیز از ارتباط فیزیکی در فرایند پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، هیچ‌گونه ارتباط حضوری در اجرای این طرح‌ها مدنظر نیست.