مرحله دوم جشن عاطفه با عنوان شور عاطفه‌ها با حضور مدیرکل کمیته امداد استان زنجان و مسئولان آموزش‌وپرورش استان و مسئولان دستگاههای اجرایی استان در دبیرستان دخترانه شاهد مهدیه اداره آموزش‌وپرورش ناحیه یک زنجان برگزار شد.

به گزارش سایت خبری خیرین به نقل از کمیته امداد، هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در مراسم جشن عاطفه ها در استان زنجان ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، آغاز بهار علم و آگاهی و دانایی را به‌تمامی معلمان و دانش آموزان تبریک گفت و افزود: شور عاطفه‌ها یعنی تقسیم شادی‌ها و ترویج همدلی، همبستگی، وحدت و تالار بزرگ نشر و ترویج عاطفه‌های انسانی در یک بستر همدلی و هم‌زبانی است.

وی با تأکید بر اینکه معلم نمی‌تواند در برابر پدیده‌های اجتماعی بی‌تفاوت وبی مسئولیت باشد افزود: معلم خودش را در برابر جامعه مسئول می‌داند، لذا آموزش‌وپرورش در برنامه‌های جشن عاطفه ها و نیکوکاری همیشه پیش‌قدم بوده است.

مدیرکل کمیته امداد افزود: با مشارکت فعال خیران و نیکوکاران استان زنجان هیچ دانش‌آموزی به لحاظ نیاز از ادامه تحصیل باز نمانده و کمیته امداد قبل از بازگشایی مدارس زمینه حضور آن‌ها را در مدارس مهیا کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان هدف از جمع‌آوری کمک‌های دانش آموزان را فرهنگ‌سازی انفاق، احسان و نوع‌دوستی عنوان کرد و گفت: این کار در راستای تحول یک سند بنیادین فرهنگ‌سازی است و یادگیری بر اساس الگوسازی و الگوگیری می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال جشن عاطفه‌ها در ۹۵۵ مدرسه استان هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود گفت: در سال گذشته ۲۲۳ میلیون تومان توسط دانش آموزان جمع‌آوری‌شده بود که پیش‌بینی می‌شود این مبلغ امسال بیشتر از سال گذشته باشد، و کلیه کمک‌های جمع‌آوری‌شده با رعایت احترام و حفظ عزت‌نفس توسط مدیران مدارس و انجمن اولیاء و مربیان در همان مدارس با نظارت کمیته امداد به دانش آموزان به افراد نیازمند پرداخت می‌شود.

  • منبع خبر : http://news.emdad.ir/fa/newsagency/171145/شور-عاطفه-ها-در-مدارس-زنجان-طنین-انداز-شد-مشارکت-955-مدرسه-در-استان