مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: طی ۹ ماهه سال‌جاری ۳۵۶۱ مددجوی تحت حمایت از آموزش‌های مهارت آموزی ، پایدارسازی و مقدماتی اشتغال بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین ه نقل از سایت خبری کمیته امداد، قنبر موسی نژاد ، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه یکی از رویکرد و سیاست‌های حوزه اشتغال کمیته امداد توانمندسازی اقتصادی ،ایجاد عزت نفس وکرامت انسانی و تقویت روحیه خودباوری مددجویان تحت حمایت است، گفت : آموزش مقدمه ایجاد اشتغال بوده ومددجویان با بهره مندی از آموزش های مهارتی می توانند زمینه فعالیت شغلی خود را فراهم سازند.

مهارت آموزی گامی مؤثر در مسیر خودباوری و توانمندسازی مددجویان

وی هدف از ارائه آموزش به مددجویان را ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت در حرفه ای خاص دانست و اظهار کرد : طی ۹ ماهه سال‌جاری ۳۵۶۱ مددجوی تحت حمایت از آموزش‌های مهارت آموزی ، پایدارسازی و مقدماتی اشتغال بهره مند شدند.

وی در ادامه تصریح کرد : با توجه به راهبرد جدید واحد حرفه آموزی کمیته امداد ایجاد اشتغال مددجویی در بخش‌های خدمات ،کشاورزی ،صنعت و آموزش‌های مهارت آموزی به سمت کیفی شدن وبازار محوری هدایت و مدیریت می شود.

وی اضافه کرد: مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت ، فراهم شدن فضای کسب و کارو بهره مندی از تسهیلات خودکفایی کمیته امداد در جهت راه اندازی شغل و ایجاد فرصت شغلی اقدام می کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه خانواده‌هایی هستند که قدرت ریسک اقتصادی ندارند ، افزود: به منظور ایجاد اشتغال برای این خانواده‌ها با تعاملی که با کارفرمایان، مؤسسات، شرکت‌ها و صنایع انجام می شود ، در صورت به کارگیری مددجویان می توانند ازتسهیلات کارفرمایی کمیته امداد بهره‌مند شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی تأمین مسکن مناسب برای مددجویان و ارتقای سطح فرهنگی مددجویان تحت حمایت را از دیگر ابعاد توانمندسازی مددجویان و از برنامه‌های این نهاد برشمرد و تصریح کرد : توانمندسازی مددجویان تحت حمایت به عنوان تنها راه برون رفت ایشان از چرخه فقر همواره مورد توجه کمیته بوده و تأکید ویژه این نهاد بر توانمندسازی با محوریت اشتغال به عنوان اصلی ترین راه مبارزه با فقر و برخاسته از دستورات دینی و مبانی اعتقادی دین مبین اسلام است.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/172665/آموزش-گامی-مؤثر-در-مسیر-توانمندسازی-است