پیروی در این همایش گفت:لازم است واقفین و خیرین محترم در هلال‌احمر با انجام کارِ کارشناسی در جهت کمک به جوانان برای دور ماندن از این آسیب‌ها حرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ دکتر محمود رضا پیروی در این همایش گفت: امروز بسیار خرسندم در جمع عزیزانی هستم که به فرمایش حضرت حق در جهت صدقه و نیکوکاری و کمک به نیازمندان که بارها در قرآن کریم بر آن تاکید شده، گام برمی‌دارند.
وی گفت: عالمان دینی، وقف را همان صدقه جاریه می‌دانند، تاریخچه وقف در ایران به دوره ساسانیان بازمی‌گردد و این سنت حسنه با قوت تمام در طول قرون گذشته در کشور همچنان پابرجا مانده است و ما وظیفه داریم از این فرهنگ غنی و ارزشمند، پاسداری و مراقبت کنیم.

دبیرکل جمعیت هلا‌ل‌احمر در ادامه گفت: امروز دشمنان، مردم ایران را تنها از نظر اقتصادی هدف قرار نداده‌اند بلکه مهمترین هدف‌گیری آنها سرمایه‌های اجتماعی کشور است و هلال‌احمر به عنوان نهادی که حافظ بسیاری از سرمایه های اجتماعی است از این هدف‌گیری بی‌نصیب نمانده است.

دکتر پیروی تاکید کرد: محاصره و فشارهای اقتصادی اگرچه بسیار مهم، اما قابل جبران است در حالی که سرمایه‌های اجتماعی به سادگی جبران پذیر نخواهد بود. بنابراین دقت و درایت ما در حفظ این سرمایه اجتماعی بسیار مهم است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر افزود: امروز یکی از آسیب‌های بزرگ کشور، آسیب‌هایی است که جوانان کشور را از طریق فضای مجازی، روابط ناسالم و…، هدف قرار داده بنابراین لازم است واقفین و خیرین محترم در هلال‌احمر با انجام کارِ کارشناسی در جهت کمک به جوانان برای دور ماندن از این آسیب‌ها حرکت کنند.

جمع‌آوری کمک‌های مردمی در حوادث و بحران‌ها از طریق هلا‌ل‌احمر

دکتر روح اله فروزش معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر نیز در این همایش با اشاره به همراهی خیرین و ایفای نقش آنها در جمعیت از همان سال‌‌های ابتدایی تاسیس و شکل گیری جمعیت شیر و خورشید، گفت: امروز هلال‌احمر همچون همیشه مورد وثوق و اطمینان مردم و خیرین است و توانسته این اطمینان را بدهد که به نحو احسن‌ از اموال خیرین و نیکوکاران که به جمعیت سپرده شده، پاسداری کرده و در راه کمک به نیازمندان هزینه می‌کند.

وی گفت: در سال‌های اخیر و از جمله در سیل سال جاری شاهد اعتماد مردمی به هلال‌احمر برای کمک به آسیب‌دیدگان حادثه از طریق هلال احمر بودیم. به همین دلیل، تصمیم گیران و قانون گذاران کشور در قانون مدیریت بحران کشور، جمع‌آوری کمک‌های مردمی در حوادث و بحران‌ها را به هلال‌احمر سپردند.

  • منبع خبر : http://rcs.ir/نخستین-همایش-تجلیل-از-واقفین،-مصالحین