با حضور رئیس کمیته امداد، هفت گروه از جوانان مددجوی کمیته امداد پس از گذراندن دوره های آموزشی، ضمن تحویل پهپاد های سم پاش کشاورزی ، وارد بازار کار شدند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی کمیته امداد ، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مراسم واگذاری پهپاد های کشاورزی به مددجویان کمیته امداد که در مجتمع امام خمینی (ره) جهاد کشاورزی استان البرز برگزار شد، با بیان اینکه مهمترین راهبرد این نهاد برای رفع فقر، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت است، گفت: در کنار درآمدزایی برای مددجویان به دنبال تقویت تولید ملی و جهش تولید بر پایه اقتصاد مقاومتی هستیم.
وی با اشاره به ظرفیت بالای نیروهای جوان و مستعد در خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، افزود: طرح مدیریت مشاغل نوین و دانش‌بنیان در جامعه هدف کمیته امداد در حال پیگیری است و واگذاری پهپادهای کشاورزی به این مددجویان در همین راستا انجام شده است.

بختیاری با تشریح جزئیات طرح واگذاری پهپاد کشاورزی به مددجویان، خاطرنشان کرد: پس از تدوین طرح و استعدادسنجی از جوانان خانواده‌های تحت حمایت در ۶ استان‌ کشور، افراد مستعد در قالب ۲۰ تیم وارد مراحل کارورزی و آموزش‌های تئوری و عملیاتی شدند که با گذراندن این دوره‌ها و کسب گواهینامه خلبانی، امروز هفت گروه پهپادهای خود را تحویل گرفته و ۱۳ گروه نیز طی ماه‌های آینده وارد مرحله دریافت پهپاد و بازار کار می‌شوند.

رئیس کمیته امداد از توافق این نهاد با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی و شرکت سیرنگ به عنوان تامین کننده پهپادهای کشاورزی خبر داد و گفت: کمیته امداد برای خرید این پهپادها، وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت هفت ساله در اختیار مددجویان قرار داده است اما پیش‌بینی می‌شود با درآمدزایی بالای پروژه‌های کشاورزی، همان سال نخست کل هزینه پهپاد توسط مددجویان استحصال شود.
وی با اشاره به پتانسیل بالای ۸۰ هزار دانشجو و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد برای فعالیت در مشاغل دانش‌بنیان، اضافه کرد: موفقیت طرح پهپادهای کشاورزی توسط مددجویان، مسئولیت کمیته امداد را سنگین‌تر کرده و لازم است برای پرورش استعدادهای جوانان تحت حمایت، با همکاری دیگر نهادها و دستگاه‌های مسئول، تلاش بیشتری انجام دهیم.

در ادامه این مراسم، حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد نیز با بیان اینکه مددجویان مشمول طرح اشتغال از طریق پهپادهای کشاورزی، بیش از هفت هزار ساعت آموزش دیده‌اند، گفت: تمام مقررات ایمنی و آئین‌نامه‌های سازمان هوانوردی در این طرح رعایت شده و همچنین آموزش‌هایی در خصوص نحوه و اثرگذاری سموم به این جوانان ارائه شده است.

وی تاکید کرد: با حمایت از این جوانان در زمینه بازارسازی و کارسازی، این افراد دغدغه‌ای در مورد یافتن بازار کار نخواهند داشت و مجتمع‌های کشت و صنعت زمینه بسیار خوبی برای فعالیت این جوانان است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: این پهپادها در هر روز توانایی سم‌پاشی بیش از ۱۰ هکتار زمین را دارند که سود سالانه این طرح برای هر گروه از مددجویان تا سالانه ۵۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.