رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید برضرورت ترویج فرهنگ غنی وقف در کشور گفت: ظرفیت و توانایی هلال‌احمر برای کمک به نیازمندان بدون همراهی و کمک خیرین و واقفین، محدود است.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی جمعیت هلال احمر دکتر علی اصغر پیوندی در نخستین همایش تجلیل از واقفین، مصالحین و واهبین جمعیت که در مجتمع دارویی و درمانی هلا‌ل‌ ایران برگزار شد از بانیان برگزاری این همایش تقدیر کرد و گفت: یکی از کارهای توصیه شده در اسلام، ترویج انفاق، نیکوکاری و کمک به نیازمندان است و ما قدردان تمام واقفین هستیم که به هر مقدار کم و یا زیاد در این امر مشارکت داشته‌اند.

وی تلاش برای رفع نیازمندی‌های موجود را باقیات صالحات فرد خیّر و خانواده وی دانست و تاکید کرد: ما وظیفه داریم این فرهنگ انسانی و ارزشی را ترویج دهیم و با هر توانی و در هرنقطه‌ای از کشور برای رفع و جبران نیازمندی‌های مردم تلاش کنیم.

دکتر پیوندی با تاکید بر ضرورت قدردانی از اعتماد مردمی و پاسداری از سرمایه‌های اجتماعی هلال از جمله همراهی خیرین و واقفین با هلال‌احمر، افزود: تلاش ما ارتقای این اعتبار و سرمایه و همچنین عمل به نیات واقفین در هلال‌احمر است.

وی افزود: هلال‌احمر یک سازمان صرفا دولتی نیست و اگر مردم به ما کمک نکنند و دست ما را نگیرند کاری نمی‌توانیم انجام دهیم، میزان حوادث و نیازمندی‌ها فراوان است و با اعتبارات جاری هلال‌احمر نمی توانیم پاسخگوی تمام آنها باشیم، مگر با همراهی خیرین و نیکوکاران.

دکتر پیوندی گفت: واقفین و نیکوکاران و خیرین، هلال‌احمر را امین خود می دانند و امیدواریم بتوانیم رسم دیرینه وقف را روز به روز گسترش دهیم، اولین وقف در جمعیت هلال‌احمر در سال ۱۳۰۸ ثبت شده و تا به حال بالغ بر ۳۵۰۰ نوع از انواع وقف، هبه، صلح و ..‌. از سوی خیرین و واقفین در اختیار هلال‌احمر قرار گرفته است.

او کمک ۲۴۰ میلیارد تومانی مردم به سیل‌زدگان کشور در فروردین سال جاری را بی‌سابقه خواند و گفت: علاوه بر این میزان، ۱۵۰ میلیارد تومان نیز کمک غیرنقدی برای سیل زدگان کشور جمع آوری شد که امیدواریم با این کمک‌ها و کمک‌های دولت مشکلات سیل‌زدگان هرچه سریعتر برطرف شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پایان ابراز امیدواری کرد که با ترویج فرهنگ غنی وقف، تمام مردم ایران هرچند به مقدار کم در امر خداپسندانه کمک به نیازمندان، مشارکت داشته باشند‌.

  • منبع خبر : http://rcs.ir/دکتر-پیوندی-واقفین،-نیکوکاران-و-خیرین/