اختصاص ۷۰ میلیارد کمک بنیاد مستضعفان برای ایتام تحت حمایت کمیته امداد ؛ واریز ۵۰۰ هزار تومان به حساب تمام ایتام تحت پوشش کمیته امداد

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی کمیته امداد، سید مرتضی بختیاری که در مراسم آغاز توزیع ۷۰ هزار سبد معیشتی برای نیازمندان با همکاری قرارگاه جهادی امام رضا (ع) سخن می‌گفت، با تسلیت ایام شهادت امیرالمومنان علی (ع) و گرامیداشت هفته اکرام ایتام و نیازمندان، افزود: بنیاد مستضعفان طی ماه‌های گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به جامعه هدف کمیته امداد و محرومان خارج از حمایت این نهاد کمک کرده است.

وی با تقدیر از عملکرد بنیاد مستضعفان در حمایت از مددجویان کمیته امداد خاطرنشان کرد: در شب‌های شهادت ابوالایتام، حضرت علی (ع) این بنیاد اعتباری معادل ۷۰ میلیارد تومان برای ایتام تحت حمایت کمیته امداد اختصاص داد که این مبلغ شب گذشته به میزان ۵۰۰ هزار تومان برای هر یتیم، به حساب آنان واریز شد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ۷۱۰ هزار حامی در سراسر کشور، تعداد ۲۹۴ هزار فرزند ایتام و محسنین کمیته امداد را در قالب طرح اکرام تحت حمایت دارند، اضافه کرد: این حامیان در سال گذشته بیش از ۹۱۱ میلیارد تومان به فرزندان معنوی خود کمک کردند.

بختیاری به کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و اهدای ۵۰۰ هزار بسته غذایی برای نیازمندان اشاره کرد و ادامه داد: سپاه، بسیج، هلال احمر و گروه‌های جهادی در طول ماه مبارک رمضان کمک‌های ارزنده‌ای را برای مددجویان و محرومان انجام دادند و آستان مقدس رضوی نیز ۴۵۰ هزار سبد غذایی را به نیازمندان ارائه کرد.

بختیاری از توزیع حدود ۴,۵ میلیون وعده غذای گرم برای اقشار نیازمند در ماه مبارک رمضان خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر ۶۰ هزار نیروی داوطلب  و جهادی در ۱۲۸۱ آشپزخانه بزرگ در سراسر کشور در طبخ و توزیع غذای گرم برای نیازمندان مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه از ابتدای ماه رمضان بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار بسته غذایی توسط کمیته امداد با همکاری دیگر نهادها توزیع شده است، گفت: امروز ۷۰ هزار بسته معیشتی با مشارکت قرارگاه جهادی امام رضا (ع) آماده شد که در قالب پویش ایران همدل به محرومان و نیازمندان ارائه خواهد شد.