محمد رضا کاظم زاده : ۹۰درصد فعالیت های سازمان بهزیستی اعم از مراکز نگهداری که تحت پوشش این سازمان بودند به خیران واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از خبرگزاری مهر ، محمد رضا کاظم زاده عصرامروز در مراسم افتتاح اولین هتل آپارتمان سالمندان منطقه شمال غرب کشور در مراغه با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر ۹۰درصد فعالیت ها به خیرین واگذارشده و تنها ۱۰درصد فعالیت ها را سازمان بهزیستی مدیریت می کند.

وی افزود: سازمان بهزیستی تلاش می کند موضوع یارانه و سیاستگذاری و برنامه های کلان سازمان را مدیریت کند.

کاظم زاده جامعه هدف سازمان بهزیستی را ۵ میلیون نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این سازمان ۱۶۵ میلیارد تومان پرداخت مستمری و یارانه متمرکز جامعه هدف را از طریق الکترونیک انجام می دهد. هر وجه پرداختی به جامعه هدف از طریق پرداخت سیستم الکترونیکی است.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان بهزیستی کشور در مورد اجرای قانون جامع حمایت از معلولان نیز خاطرنشان کرد: اجرای این قانون به دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ شده است و دستگاه های دولتی ملزم هستند این قانون را حمایت کنند.

وی تصریح کرد: در قانون جامع حمایت از معلولان  همه موارد به صورت شفاف مطرح شده است، موضوعاتی مانند مناسب سازی محیط، قانون اشتغال ۳درصدی معلولان و سایر موارد به خوبی مطرح شده است.

کاظم زاده افتتاح هتل آپارتمان خواجه نصیر مراغه را گام بزرگی در جهت احترام به سالمندان ذکر کرد و گفت: خیرین بزرگوار تلاش می کنند در کنار سازمان بهزیستی تلاش می کنند سالمندان بهترین خدمات را دریافت کنند. این سازمان ۱۵۰مورد فعالیت دارد که یکی از آنها نگهداری و حمایت از سالمندان است.

  • منبع خبر : mehrnews.com/news/4798745