به همت ستاد ملی صبر ، پویشی با نام « بخشایش فاطمی » از شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها تا ولادت این حضرت به راه افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، نزدیک به ۲۰۰ هزار زندانی در زندان‌های کشور هستند که هر کدام به علتی گرفتار بند شده‌اند، در این بین اما قابل توجه است که جمعیتی بالغ بر یکصد و بیست زن هم به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد زندانی هستند. زنانی که بعضا هیچ سوءنیت مجرمانه‌ای در بدهی محکوم شده نداشتند و بسیاری از آن‌ها را مشکلات حقوقی و مالی گرفتار این ماجرا کرده است. افرادی که به واسطه همراهی آگاهانه یا بعضا ناآگاهانه با نزدیکان، همسایگان، همکاران و بعضا همسران متحمل پرداخت بدهی یا خسارت شده‌اند.
افرادی که اعتماد نابجا در ضمانت از افراد یا تحمیل فشار‌های اقتصادی و در مواردی بی‌تدبیری‌ و بی‌تجربگی در مدیریت یک حرفه باعث شده سر از ندامتگاه درآورند.
بسیاری از این زنان اگر چه متهم اصلی نیستند و به عبارتی قربانی واقع شده‌اند، اما طبق قانون محکوم به تحمل زندان و دوری از فرزندان و کانون گرم خانواده هستند. دختران و مادرانی از این سرزمین که هرگز جایشان زندان نیست.
طبق آخرین آمار‌های منتشر شده، شرایط سنی زنان زندانی به طور میانگین بین ۲۰ تا ۳۵ سال است و با این حال در بین این نسوان دردمند زندانیان کهن‌سال بالای ۶۵ سال هم حضور دارند.
در سال‌های اخیر پویش‌های متعددی برای آزادی زنان زندانی به راه افتاده است که همگی با هماهنگی ستاد دیه کشور بوده و با استقبال خوبی هم از سوی مردم خیرین مواجه بوده است. پویش با عنوان «بخشایش فاطمی» که از شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام‌الله‌علیها تا ولادت این حضرت به راه افتاده است.

پویش «زندان جای مادران نیست» و همچنین کمپین «برکت خرید» از جمله برنامه‌های دیگری است که در سال‌های اخیر برای آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد به راه افتاده است.

امسال در راستای اجرای پویش «بخشایش فاطمی» که به راه افتاد تا کنون زمینه آزادی ۷ مادر عائله‌مند فراهم شده است و به دلیلی استقبال بالای عمومی پیش‌بینی می‌شود تا روزهای منتهی به عید نوروز هم تداوم یابد.

خیرینی که تمایل دارند در این برنامه انساندوستانه مشارکت داشته باشند می‌توانند با شماره‌گیری #۱۶۱۶۱۷۸۰ در شمار شرکت‌کنندگان پویش باشند.