در پویش نذر سلامت، با استفاده از نذورات، ماسک سه لایه پرستاری استاندارد تهیه و با کمک هیئات و گروه های جهادی، در اختیار عزاداران حسینی قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از خبرنگار مهر، حسین میرزایی مدیر پویش نذر سلامت شرکتهای دانش بنیان گفت: حفظ عظمت و شکوه عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، در زمره مهمترین شعائری است که قطعاً برای تمامی ظلم ستیزان و علاقه مندان به خاندان اهل بیت علیهم السلام اهمیت دارد. امسال در شرایط بسیار ویژه‌ای قرار داریم که قطعاً برپایی مراسمانت محرم را نیز تحت تأثیر قرار داده است. ستاد ملی مقابله با کرونا شرایطی نظیر برگزاری مراسم در فضای باز، کوتاهی مدت زمان برگزاری مراسم، حفظ فاصله اجتماعی و نیز استفاده مستمر از ماسک در طول برگزاری مراسم را مطرح کرده است. پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر رعایت تمامی پروتکل‌های مطرح شده توسط ستاد، تلاش حداکثری توسط بانیان مجالس برای رعایت این دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ابلاغی صورت گرفته است.

وی گفت: یک استارتاپ با همت جوانان متدین و محب امام حسین (ع) با همکاری جمعی از خیرین و فعالان جهادی و بانیان هیئات، اقدام به راه‌اندازی پویش ملی نذر سلامت کرده است. در این پویش، با استفاده از نذورات، ماسک سه لایه پرستاری که مورد تأیید سازمان غذا و دارو است تهیه شده و با کمک هیئات و گروه‌های جهادی، در اختیار عزاداران حسینی به ویژه عزاداران و هیئات مناطق محروم و کم برخوردار قرار خواهد گرفت.

مدیر پویش نذر سلامت شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد: در گام اول این پویش به مدت ۲ ماه در ایام محرم و صفر فعالیت خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم با تأمین ماسک استاندارد و ترغیب و ترویج استفاده از آن در ایام محرم، ضمن جلوگیری از افزایش شیوع بیماری کرونا و بروز بیش از پیش فشار بر کادر درمان در نتیجه عدم رعایت پروتکل‌های ابلاغی در تجمعات عزاداری، به رونق بخشیدن هر چه بیشتر مجالس و عزاداری‌های حسینی کمک کنیم.

میرزایی اظهار داشت: گزارش کلیه فعالیت‌ها شامل نذورات جمع‌آوری شده، ماسک‌های خریداری شده و در نهایت توزیع آن بین عزاداران، اعلام خواهد شد.

وی افزود: همچنین هیئات و گروه‌های جهادی که تمایل به همکاری در توزیع ماسک در بین عزاداران حسینی در مناطق کم برخوردار دارند، می‌توانند از طریق راه‌های ارتباطی با ما اعلام آمادگی کنند.