پویش مردمی هر محله یک قربانی در سبزوار به مناسبت میلاد امام زمان (عج) آغاز شده که رهبری در سخنرانی امروز خود ضمن قدردانی از این کار، آن را برای اطعام نیازمندان لازم دانستند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از خبرگزاری مهر، پویش «هر محله یک قربانی» به مناسبت فرارسیدن میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) امسال در شرایط سخت کرونایی که امکان برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع شیرینی و… نبود بهترین جایگزین شد تا جایی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی پیش از ظهر خود از این حرکت تقدیر کردند.

پویش هر محله یک قربانی درسبزوار به مناسبت نیمه شعبان

رهبر معظم انقلاب در توصیف و تشکر از این اقدام فرمودند: «در سبزوار طرح هر محله یک قربانی آغاز شده و اهل محله جمع می‌شوند و یک گوسفند قربانی می‌کنند و به نیازمندان همان محله توزیع می‌کنند، این اقدام لازم و جالبی است که برای اطعام نیازمند انجام می‌دهند».

پویش هر محله یک قربانی درسبزوار به مناسبت نیمه شعبان

حجت الاسلام محمد اسماعیل زاده از بانیان و خیرین این طرح با اظهار اینکه از روزهای اول شیوع بیماری کرونا در سبزوار برای حمایت از مستمندان و دعا برای رفع بلا سنت حسنه قربانی را از اسفند سال گذشته احیا کردیم، گفت: در این طرح تاکنون ۱۰ گوسفند به مبلغ حدود ۲۰۰ میلیون ریال قربانی شده و گوشت آن بین نیازمندان محلات مختلف سبزوار توزیع شده است.

وی با اظهار اینکه هدف از اجرای این طرح دعا برای رفع بلا و رفع نیازمندی مستمندان است، افزود: تاکنون از سراسر کشور برای کمک به مستمندان در این طرح کمک کرده‌اند.

پویش هر محله یک قربانی درسبزوار به مناسبت نیمه شعبان

برای رفع بلا قربانی می‌کنیم

حجت الاسلام اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه این طرح در دیگر نقاط کشور نیز با الگوگیری از سبزوار در حال انجام است و همچنان تا زمان دفع بلای کرونا ادامه خواهد داشت، افزود: بعد از تحویل گوشت به نیازمندان از آنان تقاضا می‌کنیم تا برای رفع بلای کرونا از مردم دعا کنند و این کار خیر تا زمان پایان شیوع کرونا ادامه خواهد داشت.

جواد شمس آبادی از دیگر فعالین و مبلغین این پویش مردمی در سبزوار در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: تبلیغ اصلی این پویش مردمی را از پنج شنبه هفته گذشته در این شهرستان آغاز کردیم و تاکنون ۲۲ گوسفند قربانی شده که گوشت آن در ۱۵ محله سبزوار بین نیازمندان توزیع شده است.

مشارکت مساجد در پویش کمک به خیرین

وی با اشاره به تجربه پویش مردمی «غدیر» در پنج سال گذشته افزود: این پویش در سال گذشته با مشارکت شش هزار و ۳۰۰ خیر، ۲۳ هزار نفر را در سبزوار اطعام کردند. یکی از اقدامات خوب این طرح، مشارکت خیرین و اعضای مساجد محلات مختلف سبزوار از جمله مسجد خاتم الانبیا در خیابان ابوریحان بیرونی، مسجد امام حسن مجتبی (ع) و مسجد الزهرا (س) بود که در کنار گوشت قربانی اقلام خوراکی دیگری نیز به نیازمندان اختصاص دادند.

مشارکت خوب مردم خوشاب در پویش «هر محله یک قربانی»

یکی دیگر از مشارکت کنندگان در طرح پویش «هر محله یک قربانی» علیرضا بیابانی از شهرستان خوشاب است که در سلطان آباد مرکز این شهرستان این طرح نیک و زیبا را برای کمک به مستمندان اجرا کرده است.

این خیر سلطان‌آبادی در این رابطه به خبرنگار مهر، گفت: از هفته گذشته خیرین مبلغ ۶۰ میلیون ریال برای شرکت در این قربانی برای کمک به نیازمندان و دفع بلای ویروس کرونا کمک کردند.

وی با تشکر از خیرین افزود: در کنار گوشت قربانی که بین حدود ۱۰۰ نفر از نیازمندان محلات تقسیم می‌شود یک کیسه برنج و روغن نیز خریداری شده که در حال تقسیم بین نیازمندان هستیم.