طی شش ماهه نخست سال جاری دو هزار و هفت مددجوی سالمند تحت حمایت از خدمات کمیته امداد استان قزوین بهره مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد؛ محمد صیادی جامعه هدف کمیته امداد را متشکل از اقشار مختلف دانست و بیان کرد: بیش از ۲۹ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که این جامعه هدف را مردان و زنان در سنین مختلف تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: یکی از گروه های هدف تحت حمایت، سالمندان هستند که طی شش ماهه نخست سال جاری دو هزار و هفت مددجوی سالمند از کمک های این نهاد در استان قزوین بهره مند شده اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: برای حمایت از این تعداد مددجوی سالمند ، علاوه برکمک معیشت و یارانه ماهیانه، بیش از ۲۲۵ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است .

وی افزود: هزار و ۴۲۵ نفر از سالمندان از سبد غذایی به ارزش بیش از ۱۷۳ میلیون تومان، ۳۰۰ نفر از سالمندان از کمک لوازم بهداشتی به ارزش بیش از ۲۵ میلیون تومان و ۲۸۲ نفر از سالمندان از کمک هزینه نگهداری سالمند بهره مند شدند که بیش از ۳۵ میلیون تومان بوده است.

صیادی عنوان کرد: از دو هزار و هفت نفر از سالمندان، ۸۷۹ سالمند در مناطق محروم ساکن بوده و از این خدمات بهره مند شده اند.

وی خاطرنشان کرد: سالمندان با توجه به وضعیت جسمانی و عدم توانایی کار نیاز به کمک دارند و در این میان برخی از سالمندان به واسطه کهولت و یا بیماری از توانایی لازم برای انجام امور عادی زندگی نیز ناتوان و یا کم توان هستند که تلاش می کنیم تا خدمات شایسته و متناسب را ارئه کنیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می توانند از طریق کد مهربانی # ۰۲۸*۸۸۷۷* کمک های خود را براساس نیت خویش به نیازمندان و محرومان اهداء کنند.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/172373/ارائه-خدمت-به-دو-هزار-مددجوی-سالمند