رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مجلس یازدهم پیگیر تعهدات دولت برای واگذاری ۵۰ هزار واحد مسکن مهر به مددجویان کمیته امداد خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، محمدرضا رضایی کوچی با تاکید بر ضرورت حمایت دولت و مجلس از مددجویان کمیته امداد و خانواده‌های نیازمند در شرایط سخت اقتصادی افزود: مجلس شورای اسلامی در دوره‌های گذشته مجوز واگذاری ۵۰ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد را به دولت داده اما تاکنون اقدام موثری در این زمینه انجام نشده است.

وی ادامه داد: این موضوع در کمیسیون عمران مجلس یازدهم مطرح خواهد شد و امیدواریم با تسهیل شرایط، شاهد واگذاری مسکن مهر پیش‌بینی شده در قانون، با کمترین سهم آورده به مددجویان کمیته امداد و نیازمندان باشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، توجه دولت به اعتبارات کمیته امداد در جهت ارتقای خدمت‌رسانی به محرومان را با اهمیت دانست و اضافه کرد: کمیته امداد یک نهاد انقلابی است که بخشی از اعتبارات آن از سوی دولت تامین می‌شود و لازم است در این شرایط اقتصادی، دولت بیش از گذشته نسبت به تخصیص بودجه‌های مصوب کمیته امداد توجه کند.

رضایی کوچی ادامه داد: موضوع تخصیص اعتبارات کمیته امداد را در کمیسیون عمران مجلس پیگیری خواهیم کرد تا در اولویت پرداختی‌های دولت قرار گیرد و در بودجه سال آینده نیز تلاش خواهیم کرد به قشر آسیب‌پذیر و مددجو بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به مصوبات مجلس برای کمیته امداد در بودجه سال ۹۸ کشور گفت: در بودجه سال گذشته بانک‌ها را ملزم کردیم برای کمک به اشتغال و خودکفایی مددجویان، تسهیلات لازم را ارائه دهند و برای سال ۹۹ نیز حدود ۶۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای جامعه هدف کمیته امداد پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به آسیب‌پذیری خانواده‌های نیازمند در حوادث غیرمترقبه همچون سیل سال گذشته گفت: کمیته امداد در تمام حوادث طبیعی از قبیل زلزله کرمانشاه و سیل سال گذشته پیشتاز بود و نخستین واحدهای ساخته شده در این حوادث متعلق به مددجویان این نهاد بود بنابراین لازم است دولت و مجلس در کنار کمیته امداد قرار گرفته و در جهت افزایش کیفیت خدمات به مددجویان برنامه‌ریزی کنند.