سامانه «چک لیست 99» با هدف شفاف‌سازی و قابل مطالبه بودن مواضع اقتصادی گروه‌های سیاسی حاضر در عرصه انتخابات آغاز به‌کار کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، با هدف شفاف سازی و قابل مطالبه بودن مواضع اقتصادی گروه‌های سیاسی حاضر در عرصه انتخابات، سامانه چک لیست ۹۹ آغاز به کار کرد. 

سامانه چک لیست 99 دیدبان شفافیت و عدالت

این چک لیست که در آدرس Checklist99.com قابل دسترسی است، در مقدمه آغاز به کار خود اعلام کرده که اداره ناکارآمد امور عمومی و بی تدبیری در طراحی و اجرای سیاست های اقتصادی توسط مجلس و دولت، که آخرین نمونه آن در طرح بنزین عیان شد، وضع کشور را در این حوزه به شرایط نامناسب رسانده است و بنابراین، تلف کردن فرصت انتخابات پیش رو با مشغول شدن صِرف به چهره ها یا شعارها به جای بهبود برنامه محور شیوه مدیریت کشور میتواند خسارت بار باشد.  

در همین راستا، سامانه مذکور، هدف از فعالیت خود را شفاف سازی و فراهم آوردن قابلیت مقایسه برنامه های اقتصادی ائتلاف های انتخاباتی و نیز ثبت وعده های داده شده جهت امکان مطالبه آنها از سال ۱۳۹۹ اعلام کرده است. 

چک لیست ۹۹ براساس مرور ادبیات نظری اصلاحی و تحول گرایانه، در حوزه های مختلف مدیریت اقتصادی تهیه شده و قرار است برنامه های اقتصادی گروه ها و احزاب را رصد کند. چک لیست پیشفرض و اولیه این پایگاه در ۵ محور و ۴۰ اقدام فهرست شده و قرار است به تدریج براساس برنامه های اعلامی گروه های مختلف تکمیل شده و به روز شود.

  • منبع خبر : http://fna.ir/de9c9k