محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: متقاضیان دریافت وام یک تا دو میلیون تومانی می‌توانند بدون مراجعه به بانک‌ها در سایت درخواست خود را ثبت کنند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از آخرین خبر؛ محمدباقر نوبخت روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت افزود: یارانه نقدی این افراد به عنوان ضمانت توسط بانک‌ها پذیرفته می‌شود.
نوبخت خاطرنشان کرد: در این جلسه ستاد اقتصادی دولت تصمیم گرفت علاوه بر پرداخت ٧۵ هزار میلیارد تومان به کسب‌ و کارهای آسیب‌دیده از کرونا، به چهار میلیون نفر از سرپرستان خانوار تسهیلات یک تا دو میلیون تومان به صورت قرض الحسنه و با سود ١٢ درصد پرداخت کند. 
وی تاکید کرد که بر اساس دستور رییس جمهوری، این پرداخت از ماه آینده اجرایی می‌شود. 

نوبخت همچنین خبر داد: با توجه به اینکه باید از فروردین ماه افزایش حقوق شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران اعمال شود، آیین‌نامه آن توسط هیات دولت تصویب شد. 

رییس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت اعتبارات بیمه بیکاری و حمایت از کسب و کارها نیز گفت: پرداخت این موارد نیاز به دستورالعمل داشت و سپس مصوبه ستاد اقتصادی دستورالعمل آن شب گذشته نوشته شد و در دو روز آینده به اتمام می‌رسد.

دستور روحانی به نوبخت درباره اعتبار یک میلیون تومانی یارانه بگیران

رئیس جمهوری بر تسریع روند پرداخت اعتبار یک میلیون تومانی به یارانه‌بگیران تاکید کرد.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ رییس جمهوری با اشاره به برنامه‌های دولت برای کاهش عوارض اقتصادی ناشی از توقف برخی کسب وکارها به دلیل شیوع کرونا و تأکید رهبری بر این موضوع در بیانات امروز (۲۱ فروردین ماه)، بر تسریع در اجرای طرح‌های حمایتی دولت از جمله پرداخت وام یک میلیون تومانی به اقشار آسیب‌پذیر تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پنجشنبه شب در گفت وگو با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بر تسریع روند اجرای طرح پرداخت اعتبار یک میلیون تومانی به خانواده های یارانه‌بگیر برای اردیبهشت‌ماه تأکید کرد.

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه نیز در این گفت وگو، گزارشی از روند اجرای این طرح و همچنین طرح‌های عمرانی که ضرورت دارد تا پایان سال ۹۹ به اتمام برسند، به رییس جمهوری ارائه کرد.

راهنمای دریافت وام یک میلیون تومانی ویژه یارانه بگیران

راهنمای دریافت وام یک میلیون تومانی ویژه یارانه بگیران

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا با اشاره به جزئیات پرداخت وام یک میلیون تومانی گفت: ۲۵ میلیون خانوار یارانه بگیر می‌توانند از تسهیلات بانکی حمایتی کرونا برخوردار شوند.
سرپرست خانوار، کد ملی خود را باید با سرشماره پیامکی V.refah که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال می‌شود، ثبت کند.
شماره تلفن سیم‌کارت حتماً باید متعلق به سرپرست خانوار باشد، در غیر این صورت، پرداخت وام انجام نمی‌گیرد.
سرپرستان خانوار حتماً باید تا ۳۱ فروردین ماه، کد ملی خود را ثبت کنند و این زمان تمدید نخواهد شد.
از امشب تا آخر هفته پیامک‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای یارانه‌بگیران ارسال می‌شود
وام یک میلیون تومانی یارانه‌بگیران، اوایل ماه مبارک رمضان یا قبل از آن واریز خواهد شد/ مهر

هشدار در خصوص کلاهبرداری از وام یک میلیون تومانی دولت

سردار ظهیری رییس پلیس پیشگیری پایتخت: شهروندان باید توجه داشته باشند که سودجویان و کلاهبرداران برای رسیدن به نیت های بزهکارانه خود دست به اقدامات نوین و جدیدی می زنند. سرپرستان خانوارها باید متوجه باشند که برای ثبت نام و دریافت وام یک میلیون تومانی از سوی وزارت رفاه به آنها پیامکی ارسال می شود و هیچ نیازی به ثبت نام سایتی یا ارائه مشخصات کارت بانکی نیست

۳۱ میلیون پیامک تقاضای وام یک میلیونی

سخنگوی ستاد تسهیلات کرونایی: تاکنون ۳۱ میلیون پیامک از سوی مردم برای تقاضای وام یک میلیون تومانی کرونا دریافت کرده‌ایم و مهلت ارسال پیامک تا پایان وقت فردا خواهد بود.
کسانی که سیم‌کارت به نام سرپرست خانوار ندارند باید یک سیم‌کارت به نام سرپرست خانوار تهیه کنند.
وزارت رفاه جز ارسال پیامک هیچ مسیر دیگری برای ثبت تقاضا در نظر نگرفته است

احتمال افزایش مبلغ وام یک میلیونی برای زنان سرپرست خانوار

میرزایی سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
بعد ارسال کد ملی سرپرست خانوار پیامکی با سرشماره V.Refah برای شما ارسال می‌شود که درخواست شما ثبت شده است.
اگر پیامک برای فردی ارسال نشده به معنای آن نیست که کد ملی ثبت نشده نگران نباشید کد ملی ثبت شده اما به دلیل شلوغی خط از سمت ما جوابی را هنوز دریافت نکردید.
عدد کدملی فرقی ندارد انگلیسی یا فارسی باشد فقط کاراکتر اضافه هنگام ارسال کد ملی فرستاده نشود و از واژه هایی مانند سلام و… هنگام ارسال عدد استفاده نشود.
کم بودن مبلغ به دست وزارت رفاه نیست و سازمان برنامه و بودجه است اما قصد داریم جلساتی را برگزار کنیم و بتوانیم برای زنان سرپرست خانوار احتمالا مبلغ را کمی بیشتر کنیم.
اگر تا این لحظه هیچ پیامکی دریافت نکردید کد ملی سرپرست خانوار را به ۶۳۶۹ ارسال کنید.
از همان لحظه که وام به حساب افراد واریز شد می‌توانید پول را برداشت کنید.
افراد زیر ۱۸ سال که سرپرست خانوار هستند میتوانید سیم کارت رایتل بخرید که نیاز به سن قانونی ندارد.
افرادی که پیش از این یارانه آنها قطع شده است این وام یک میلیونی به آنها تعلق نمی‌گیرد.