یکی از اعضای مجمع خیرین سلامت را انتخاب کنید تا از طرف بنده در مجامع مختلف از جمله کمیسیون ماده ۲۰ و ستاد تعرفه گذاری شورای عالی بیمه سلامت حضور یابد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از خبرگزاری مهر، سعید نمکی، در نشست با جمعی از مسئولان مجمع خیرین سلامت، مدیران بیمارستان های خیریه و اعضای هیأت مدیره شبکه ملی سرطان اظهار داشت: هیچ مجموعه درمانی خیریه‌ای در هیچ کجای دنیا، بدون پشتوانه‌های مالی ویژه و موقوفه‌های پشتیبان، استمرار ندارد. چون با توجه به گسترش بیماری‌های غیرواگیر، بهای خدمات پاسخگوی اداره این مجموعه‌ها و حمایت از بیماران نیازمند نیست.

وی افزود: یکی از اعضای مجمع خیرین سلامت را انتخاب کنید تا از طرف بنده در مجامع مختلف از جمله کمیسیون ماده ۲۰ و ستاد تعرفه گذاری شورای عالی بیمه سلامت حضور و در تصمیمات مربوط به خیرین سلامت، مشارکت داشته باشد.

وزیر بهداشت یادآور شد: در بحث تعرفه گذاری بیمارستان های خیریه در سال‌های گذشته، این مورد مطرح شد که آیا باید تعرفه این بیمارستان ها را همانند تعرفه‌های بخش خصوصی ببینیم یا خیر که در این صورت، اسم خیریه را دیگر نمی‌توان بر این بیمارستان ها گذاشت بنابراین سیاست این بود که با این تصور که بخشی از هزینه‌های خیریه‌ها توسط خیرین تأمین می‌شود، تعرفه بخش خیریه، بینابین بخش خصوصی و دولتی باشد.

نمکی در خصوص تسهیلات ارزی دولت برای خیرین سلامت، گفت: هر دستگاهی یا تجهیزات پزشکی که از سوی خیرین سلامت برای بیمارستان های دولتی تهیه و هدیه شود، مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌شود. اگر در مجموعه درمانی خیریه‌ای به ما تضمین و تعهد داده شود که خدمات با تعرفه دولتی ارائه می‌شود، برای خرید دستگاه یا تجهیزات پزشکی، ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت خواهد شد و برای بیمارستان های خیریه می‌توانیم با معرفی به مجموعه‌های بانکی، مقدمات استفاده از ارز نیمایی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به مطالبات بیمارستان های خصوصی از سازمان‌های بیمه گر، گفت: اگر این بیمارستان ها با سازمان بیمه سلامت، قرارداد داشته باشند می‌توانیم پرداخت‌ها را به روز تر کنیم و سقف تعهدات بیمه‌ای را برای آنها برداریم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از مناطقی در کشور که از نظر خدمات بهداشتی و درمانی به شدت محروم مانده، حاشیه شهر تهران است، گفت: در حومه شهر تهران با وجود جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری، حتی یک تخت بیمارستانی در شهرستان‌های ملارد، شهریار، شهر قدس و پردیس وجود ندارد و به شدت به دنبال تقویت تخت‌های بیمارستانی در این مناطق هستیم.

نمکی خاطرنشان کرد: یکی از غصه‌های من این است که منابع خیرین، به درستی هزینه نشده و در سفرهای استانی مشاهده می‌کنم که با فاصله ۲۰ کیلومتر، امکانات وسیع از جمله اتاق‌های عمل قلب باز، تخت‌های بیمارستانی اما بلا استفاده و با ضریب اشغال کمتر از ۱۵ درصد با منابع خیرین ایجاد شده است و تمام تلاش بنده این است که منابع خیرین، درست و بجا هزینه شود.

  • منبع خبر : mehrnews.com/news/4808537