طی تفاهنامه مشترک کمیته امداد با سازمان برنامه و بودجه کشور مقرر شد ٦ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان سیستان و بلوچستان ساخته شود که یک هزار واحد آن در شهرستان خاش ساخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از مهر ، صبح امروز با حضور رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) کشور و استاندار سیستان و بلوچستان، کلنگ احداث ۶ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در شهرستان خاش به زمین خورد.

رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) کشور در این مراسم گفت: طی تفاهنامه مشترک کمیته امداد با سازمان برنامه و بودجه کشور مقرر شد ۶ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان سیستان و بلوچستان ساخته شود که یک هزار واحد آن در شهرستان خاش ساخته می‌شود.

سیدمرتضی بختیاری افزود: برای توانمندسازی خانواده کمیته امداد در این استان ٩ هزار شغل هدف گذاری شده بود که بعد از بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های مددجویان بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مشاهده شده این رقم به ١٢ هزارشغل افزایش داده شد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: طی سال های اخیر اقدامات خوبی از سوی کمیته امداد حضرت امام خمینی در حوزه توانمندسازی مددجویان صورت گرفته است.

احمد علی موهبتی گفت: در حال حاضر از ٧٠۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد ١٠۵هزار خانوار در سیستان و بلوچستان از خدمات این نهاد مقدس بهره می برند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه انتظار داریم سهم مشارکت های مردمی این استان در امور کمیته امداد بیشتر شود؛ تصریح کرد: مجموع مشارکت های مردمی در سطح کشور ۶٠ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: فاصله غنی و فقیر در استان سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است که باید تلاش شود فرهنگ کمک و انفاق بیشتر از قبل در جامعه گسترش یابد.