مدیرعامل مجمع خیرین سلامت گیلان گفت: این مجمع از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون دو میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان به حوزه بهداشت و درمان گیلان کمک کرده است.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از خبرنگار مهر، کیانوش کوچکی نژاد ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات مجمع خیرین سلامت به مراکز درمانی در بحران شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: مجمع خیرین سلامت گیلان از ابتدای شیوع کرونا تا هفته نخست امسال بیش از دو میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان برای تأمین و تجهیز مراکز درمانی استان کمک کرده‌اند.

وی به مساعدت‌های مجمع خیرین سلامت در تأمین مواد غذایی بهداشتی مراکز درمانی درگیر بیماران کووید ۱۹ در گیلان اشاره کرد و افزود: این مجمع از ابتدای شیوع کرونا تاکنون روزانه ۲۰۰ پرس غذا برای کارکنان بیمارستان رازی رشت، ۱۰ هزار قوطی آب آشامیدنی و ۴۰ هزار عدد شیر پاکتی به مراکز درمانی اهدا کرده است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت گیلان با اشاره به تأمین بخشی از زیرساخت‌های درمانی در مراکز درگیر کرونا استان، گفت: در پی شیوع کرونا ویروس از محل منابع خیران ۳۰ دستگاه کمک تنفسی به ارزش ۵۷۰ میلیون تومان، یک دستگاه ماشین برقی حمل بیمار به ارزش ۱۳۷ میلیون تومان، ۱۸ دستگاه کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری به ارزش ۶۶ میلیون تومان و ۱۰ دستگاه پمپ سرم به ارزش بیش از ۱۶۰ میلیون تومان را به مراکز درمانی اهدا شده است.

کوچکی نژاد در ادامه اهدای ۱۰ دستگاه الکتروکاردیوگرافی به ارزش ۹۷ میلیون تومان، یک دستگاه اکوکاردیوگرافی به ارزش ۱۳۰ میلیون تومان، اهدای ۱۲ دستگاه یخچال به ارزش حدود ۲۶ میلیون تومان، یک دستگاه رادیولوژی پرتابل به ارزش ۱۱۹ میلیون تومان، یک دستگاه ونتیلاتور به ارزش ۷۸ میلیون تومان و همچنین ۶۵ عدد ترالی اورژانس، پایه سرم و گاری حمل کپسول به ارزش ۴۷ میلیون تومان را از دیگر اقدامات این مجمع در این مدت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تأمین ملزومات بهداشت فردی کادر درمان در مراکز بیمارستانی بوده بخش دیگری از اقدامات بوده است، خاطرنشان کرد: تأمین پنج هزار دست لباس یکسره ویژه اتاق ایزوله، شیلد صورت، عینک، محافظ، گان پزشکی، کلاه محافظ، الکل، مواد ضدعفونی‌کننده، تأمین ۱۰ عدد ویلچر و سه هزار بسته دستکش لاتکس به جهت حفظ و تأمین سلامت کادر درمان اهدا شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت گیلان با تقدیر از اقدام نوع دوستانه خیران، بیان کرد: همیشه خیران یاری گر حوزه سلامت گیلان بوده‌اند و از آنجا که حوزه سلامت گیلان نیازمند تأمین ملزومات و تجهیزات هست، همچنان منتظر کمک‌های نوع دوستانه خیران هستیم.