همچنین ساخت سه مرکز بهداشت در استان خوزستان با کمک‌های شیعیان هندوستان آغازه شده است و ۲ مدرسه نیز در پلدختر استان لرستان احداث شده که از اول مهرماه پذیرای دانش‌آموزان است.

به گزارش خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان سیل‌زده استان خوزستان با کمک مردم نیکوکار و شیعیان هندوستان، در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌پور، نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان و آیت الله موسوی جزایری، رئیس حوزه‌های علمیه استان خوزستان آغاز شد.
نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان در این مراسم با اشاره به همبستگی میان شیعیان در سراسر جهان به ویژه شیعیان هندوستان و مردم ایران گفت: پس از وقوع سیل فروردین‌ماه در ایران، شیعیان هندوستان اظهار همدردی زیادی با سیل‌زدگان ایران داشتند که این نشان دهنده علاقه قلبی و ارادت آنان به مردم ایران، نظام و مقام معظم رهبری است.

گروهی از طلاب هندی نیز در قالب گروه جهادی برای مشارکت در ساخت واحدهای مسکونی به خوزستان عزیمت کرده‌اند.


وی با اشاره به اینکه شیعیان هندوستان تاکنون در چندین مرحله کمک‌های خود را به سیل‌زدگان ایران اختصاص داده‌اند، افزود: مردم نیکوکار هندوستان مبلغ سه میلیارد تومان به منظور احداث ۱۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان سیل‌زده خوزستان اهدا کرده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌پور تاکید کرد: همچنین ساخت سه مرکز بهداشت در استان خوزستان با کمک‌های شیعیان هندوستان آغازه شده است و ۲ مدرسه نیز در پلدختر استان لرستان احداث شده که از اول مهرماه پذیرای دانش‌آموزان است.

همچنین ساخت سه مرکز بهداشت در استان خوزستان با کمک‌های شیعیان هندوستان آغازه شده است و ۲ مدرسه نیز در پلدختر استان لرستان احداث شده که از اول مهرماه پذیرای دانش‌آموزان است.


نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان خاطرنشان کرد: گروهی از طلاب هندی نیز در قالب گروه جهادی برای مشارکت در ساخت واحدهای مسکونی به خوزستان عزیمت کرده‌اند.
شایان ذکر است از ۱۵۰ واحد مسکونی در حال ساخت برای مددجویان با کمک شیعیان هندوستان، ۳۰ واحد در اهواز، ۵۰ واحد در دشت آزادگان، ۳۰ واحد در شاوور، ۳۰ واحد در کارون و ۱۰ واحد در حمیدیه احداث می‌شود. همچنین مابه‌التفاوت هزینه مورد نیاز برای ساخت واحد‌های مسکونی مددجویان سیل‌زده، از سوی کمیته امداد تامین خواهد شد.