یکی از خواهران دوقلو مبتلا به سرطان مغز و استخوان است که حامیان طرح اکرام ایتام کمیته امداد اردبیل با تلاش‌های خود، علاوه بر تهیه مسکن مناسب ، اقدامات خیرخواهانه‌ای را برای درمان و تأمین داروهای مورد نیازش به انجام می‌رسانند

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، مادر ۳۱ ساله، دارای سه فرزند است که یکی از آنها از بیماری‌ سرطان مغز و استخوان رنج می‌برند. آنها که پس از فوت پدر با مشکلات بسیاری روبرو بوده‌ اند، اینک با حمایت‌های کمیته امداد استان اردبیل و کمک‌های نیکوکارن و حامیان طرح اکرام ، بخشی از هزینه های زندگی برطرف شده و همچنین این کودک تحت درمان پزشکان متخصص قرار گرفته‌ است.

آنچه در ادامه می‌آید شرح زندگی این مددجوی اردبیلی است:

۱۳ ساله و ساکن شهرستان اردبیل است. چند روزی است که از تهران بازگشته‌اند. رنگ به رخ ندارد و حالش مساعد نیست. بر روی زمین دراز کشیده و کپسول اکسیژن بزرگی در کنارش قرار دارد. خواهر دوقلویش گوشه‌ای نشسته و دست بر گل‌ های قالی می‌ کشد.
کودک شش ساله هم تکیه به مادر داده و مداد رنگی‌هایش را محکم در دست گرفته است. سکوت بر فضا حاکم شده و باورش سخت است که دو فرزند در این خانواده چهار نفره از بیماری‌های صعب‌العلاج رنج می‌برند.
مادر که تنها ۳۱ سال سن دارد، آن‌قدر مصیبت و درد دیده است که به سال‌ خوردگان می‌ماند. گاهی دست بر گیسوی دختر شش ساله‌ اش می‌کشد و گاهی به دختر خود که در بستر بیماری دراز کشیده، نگاهی غم‌ انگیز می‌ کند.
خانه‌ ای که در آن ساکن هستند، نوساز است و با کمک حامیان طرح اکرام ایتام و خیران برای این خانواده در نزدیکی شهرستان نیر خریداری شده تا کودک بیمار و همچنین دو فرزند خانواده در مکانی مناسب ساکن باشند و کمتر در معرض خطرهای بیشتر قرار گیرند.
کودک ۱۳ ساله مبتلا به سرطان مغز و استخوان است. به دلیل شیمی‌ درمانی، مادر همراه با دختر خود هر دو ماه راهی تهران می‌شوند تا تحت درمان قرار گیرد و خواهر دو قلویش نیز در نبود آنها، از خواهر کوچکتر مراقبت می‌کند که او نیز تحت نظر پزشکان متخصص قرار دارد تا مبادا بیماری‌ اش پیشرفت کرده و مشکلات بیشتری را به وجود آورد.
سال ۹۱ یادآور روزهای بسیار تلخ برای این خانوار است. روزی که برگ های زرد پاییزی بر زمین می ریختند، پدر خانواده که کارگری ساده بود، بر اثر سانحه تصادف به شدت با زمین برخورد کرد و راهی بیمارستان شد.
جراحت به قدری سنگین بود که تلاش‌های پزشکان نتیجه ای نداد و پدر به کما رفت و پس از چند روز، جسم بی جانش به خاک سپرده شد. مادر خانوار که از رفتن همسرش برای همیشه، شوکه شده بود، شبانه روز اشک می‌ریخت و نمی‌دانست با این مصیبت چه باید بکند. به کودکان دوقلویش چشم می‌دوخت و کودکی که تا چند وقت دیگر باید به دنیا می‌آمد و حزن و اندوه تمام وجودش را در بر می گرفت.
از خانه استیجاری به خانه پدری بازگشت در حالی که می‌دانست پدرش نیز با مشکلات بسیار روبه‌ رو است و منزل کوچک او نیز، پاسخگوی خود و دخترانش نیست. دل به سرنوشت سپرده بود و راهی جز توکل بر خدا نداشت تا از این روزهای سخت عبور کند.
در سال ۹۲، تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار گرفتند تا با کمک‌های نیکوکاران و امدادگران بتوانند بخشی از هزینه‌های زندگی را جبران کنند. از همان روزهای نخست، حامی‌ یابی برای کودکان شروع شد تا با پیوستن حامیان، آینده روشنی برای آنها رقم بخورد.
با حمایت‌های خیران و حامیان، غم و اندوه جای خود را به شادی می‌داد و لبخند بر چهره کودکان نقش می‌بست. روزهای خوش رخ نشان می‌دادند و کودکان تنها به فکر رفتن به مدرسه و تحصیل بودند تا بیش از پیش مادر را خوشحال کنند.
مادر کم کم از غصه‌های بسیار فاصله می‌گرفت و شادکامی را به فرزندانش هدیه می‌داد. از سویی مشاوره‌های مددکاران خانواده نیز موجب شده بود که روحیه بیشتری پیدا کند و حتی وارد کارگاه‌های آموزشی فنی و تخصصی شود تا با کسب مهارت‌های لازم، بتواند فرصت شغلی مناسبی را ایجاد کند.
بهار سال ۹۴ از راه رسیده بود و سرسبزی درختان، نوید سالی باشکوه و زیبا را می‌داد. یکی از خواهران دوقلو، پس از سردردهای شدید از هوش رفت و این امر تا چند روز ادامه داشت. با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش‌های تخصصی، مشخص شد که او مبتلا به سرطان مغز و استخوان است.
بار دیگر آوار دشواری‌ها بر سر خانوار فرو ریخت. کودک در برابر دیدگان مادر پرپر می‌شد و او دست به دعا بود تا شفا یابد. حامیان کودک، پس از اینکه از وضعیت او با خبر شدند، تلاش کردند تا با کمک‌های بیشتر به درمانش کمک کنند و همچنین امدادگران نیز وارد عمل شدند تا با جذب حامیان، گام‌های موثرتری را برای درمان بیماری او در پیش گیرند.
هزینه‌های سنگین درمانی موجب شده بود تا مادر خانواده نیز با کارگری در منازل دیگران به درمان فرزندش کمک کند. بسیاری از حامیان طرح اکرام برای رسیدگی به امور این کودک شب‌ و روز نمی‌شناختند و حتی با برقراری ارتباط با پزشکان متخصص در کلان شهرها می‌کوشیدند باری از دوش خانواده بردارند.
از آنجا که وضعیت این کودک موجب شده بود تا پزشکان توصیه‌های بسیاری را برای نگهداری و مراقبت از این کودک به کار گیرند، با تلاش‌های کمیته امداد استان اردبیل و حامیان طرح اکرام ، آنها از منزل پدری به خانه‌ ای نوساز نقل مکان کردند تا او که به دلیل پلاکت پایین هر آن در معرض خطر جدی قرار داشت، تحت مراقبت ویژه قرار گیرد.
هم‌اینک نیز اقساط این منزل توسط حامیان پرداخت می‌شود تا این خانواده در کنار تحمل درد و رنج بیماری، متحمل سایر مشکلات زندگی نشود و همچنین این کودک نیز بتواند سلامتی‌ اش را بازیابد.
از سال ۹۳ تا کنون، حامیان در کنار تهیه لوازم تحریر و کتب تحصیلی، لوازم ضروری زندگی و ارائه خدمات درمانی و دارویی، کوشیده‌اند تا چهره غم و اندوه را از سیمای کودکان زدوده و امید و نشاط را به آنها اهدا کنند.
اینک این کودک ۱۳ ساله، همچنان نیازمند یاری‌ رسانی نیکوکاران است تا داروهای مورد نیازش تأمین شده و سلامتی خود را به دست آورد. کودکی که به گفته مددکاران و حامیان از هوش و استعداد بالایی برخوردار و همواره جزو شاگردان ممتاز مدرسه بوده است.
شایسته ذکر است: خیران می‌توانند برای یاری‌ رسانی به ایتام و فرزندان مشمول طرح محسنین کمیته امداد استان اردبیل که در بستر بیماری هستند و همچنین حمایت از سایر کودکان تحت حمایت این نهاد با شماره ۰۴۵۳۳۷۴۶۲۰۰ ( اداره اکرام کمیته امداد استان اردبیل ) تماس حاصل نمایند.
گفتنی است: نیکوکاران از طریق کد آنی‌ پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* نیز می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/171874/کمک-های-حامیان-طرح-اکرام-برای-رسیدگی-به-درمان-کودک-اردبیلی-مبتلا-به-بیماری-صعب-العلاج