معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اعلام روشهای جمع آوری کمکهای مردمی برای زلزله زدگان آذربایجان شرقی، گفت: نخستین محموله کمک‌های مردمی شامل اقلام ضروری زندگی، تا پایان هفته میان زلزله‌زدگان توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، علیرضا عسگریان ضمن ابراز همدردی با مردم زلزله‌ زده در شهرستان‌های میانه، سراب و ترکمنچای و خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده‌اند، افزود: براساس آخرین گزارش‌ها پنج نفر بر اثر زلزله جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از آنها از مددجویان کمیته امداد و ۲ نفر نیز فرزند و عروس مددجو بوده‌اند.
وی به اقدامات کمیته امداد برای کمک به زلزله‌ زدگان اشاره کرد و گفت: مدیران کمیته امداد در مناطق زلزله‌زده از نخستین دقایق در محل حضور دارند و ضمن احصای احتیاجات مددجویان و مردم زلزله‌ زده، اقدام به توزیع مایحتاج ضروری میان زلزله‌ زدگان کرده‌اند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با تاکید بر اینکه برای تهیه اقلام ضروری مردم زلزله‌ زده تامین اعتبار در کمیته امداد انجام شده است، اضافه کرد: نخستین محموله کمک های کمیته امداد به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی، متناسب با شرایط جوی و اقلیمی منطقه تا پایان هفته میان مردم توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۶ روستا در زلزله اخیر دچار خسارت شده‌اند، تاکید کرد: ۵۱۸ واحد مسکونی در زلزله آسیب‌دیده است که ۲۴۳ واحد مسکونی نیازمند بازسازی کامل است و ۲۷۵ واحد خسارت دیده نیز باید تعمیر شود.

عسگریان مهمترین نیاز زلزله‌ زدگان در شرایط سرمای هوا را چادرهای دوجداره و وسایل گرمایشی عنوان کرد و افزود: پتو و لباس گرم از دیگر موارد مورد نیاز فوری مردم زلزله‌ زده است.

عسگریان به زمینه‌های مشارکت مردم نیکوکار در سراسر ایران برای کمک به زلزله‌ زدگان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: شماره حساب ۳۳۳۳ کمیته امداد نزد بانک ملی و شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۰۰۰ آماده دریافت وجوه نقدی مردم خیر ایران برای کمک به زلزله‌ زدگان است.

وی ادامه داد: علاوه بر آمادگی دفاتر و مراکز کمیته امداد در سراسر کشور برای جمع‌آوری اقلام اهدایی مردم، کد دستوری #۱*۸۸۷۷* به منظور جذب کمک‌های مردمی طراحی شده و آماده جمع‌آوری کمک های مردم نیکوکار است.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/171762/روش-های-جذب-کمک-های-مردمی-برای-زلزله-زدگان-آذربایجان-شرقی-ارسال-نخستین-محموله-کمک-های-مردمی-تا-پایان-هفته