قائم مقام کمیته امداد خراسان جوبی در کمیته راهبری مسکن محرومین :تاکنون برای ۲۱۵۳ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در سطح استان پروانه ساختمانی صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد ؛ استاندار خراسان جنوبی در کمیته راهبری مسکن محرومین استان گفت:مهمترین نتیجه این طرح را اشتغالزایی و ماندگاری جمعیت در روستاها خواند و افزود: هدف از اجرای این طرح مسکن محرومین، محرومیت زدایی از مناطق کمتربرخوردار، خانه دار شدن افراد فاقد مسکن، تثبیت جمعیت در روستاها و مناطق مرزی، مدیریت مهاجرت معکوس در روستاها، مقاوم سازی مسکن در روستاها و اشتغالزایی است.
محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی درکمیته راهبری مسکن محرومین خراسان جنوبی با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه، از اصول فنی نمی گذریم اظهار داشت: اجرای کامل برنامه ای به این وسعت و گستردگی، بسیج همه دستگاه‌های اجرایی و همکاری و همراهی تمامی مدیران را می طلبد.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تأثیر این پروژه براشتغال و اقتصاد استان بیان کرد: فعال شدن صنعت ساختمان استان از مهمترین برون دادهای این پروژه است.
وی در این جلسه که به سیاستگذاری درخصوص رفع موانع پیش روی ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومین اختصاص داشت، بر توجه مدیران بر اجرای پروژه در بازه زمانی تعیین شده تاکید کرد.
معتمدیان، توجه مدیران را به جانمایی مطلوب زمین های مورد نیاز و تأمین زیرساخت های لازم(آب، برق، گاز و مخابرات) جلب کرد و تصریح کرد: از آن جایی که هدف، احداث مسکن ایمن است، بنابراین برای سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه، از اصول فنی نمی گذریم و در همین راستا ناظرین مکلفند با نظارت لازم و واقعی، کیفیت کار را تضمین کنند.
محمد اکبری قائم مقام کمیته امداد خراسان جنوبی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از همه دستگاه های اجرائی که در جهت رفع مشکل مسکن مددجویان تلاش می کنند،گفت: افزایش روحیه تعاون و همکاری دستگاه های اجرائی می تواند نقش بسیار مهمی در راستای خانه دار کردن محرومین و نیازمندان داشته باشد.
اکبری یکی از دغدغه های این نهاد را توجه به رفع مشکل مسکن مددجویان عنوان کرد و افزود: تا کنون برای ۲۱۵۳ واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده و۱۷۶۶ واحد عملیات اجرایی آن شروع و ۱۳۶۰ واحد در مرحله فوندانسیون، ۹۴۲ واحد در مرحله اجرای سقف ، ۵۳۸ واحد در مرحله دیوار چینی، ۱۹۲ واحد در مرحله نازک کاری و ۶۶ واحد آماده تحویل به مددجویان است.
گفتنی است : پروژه های مسکن محرومین احداث شده در سفر قریب الوقوع دکتر نوبخت به استان افتتاح خواهد شد.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/172401/کمیته-راهبری-مسکن-محرومین-با-حضور-استاندار-خراسان-جنوبی-برگزار-شد