عزم نمایندگان برای حل مشکلات محرومان ؛ اعضای کمیسیون اجتماعی به دنبال تشکیل کمیته ویژه ای برای فقر زدایی و رسیدگی به امور محرومان هستند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی کمیته امداد، علی‌اصغر عنابستانی با بیان اینکه کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان اقدامات درخور توجهی انجام داده است، بیان کرد: نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون اجتماعی به دنبال تشکیل کمیته ویژه‌ای برای فقر زدایی و رسیدگی به امور محرومان در مجلس هستند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مبارزه با فقر نیاز به یک اتاق فکر و مدیریت واحد دارد، ادامه داد: پیشنهاد کمیسیون اجتماعی این است که یک قرارگاه مشترک و کمیته ویژه با هدف محرومیت و فقر زدایی در کشور تشکیل شود و تمام دستگاه‌ها با نظارت کمیته امداد در این زمینه فعالیت کنند.

وی ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای محرومان و مددجویان را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: کمیته امداد در زمینه ایجاد شغل به ویژه اشتغال خانگی فعالیت‌های خوبی انجام داده و مجلس آمادگی دارد با حمایت از این نهاد، ایجاد اشتغال خانگی را برای همه اقشار نیازمند عملیاتی کند.

عنابستانی با اشاره به آمار بالای بیکاری به ویژه در مناطق محروم کشور اظهار کرد: نباید جامعه هدف برای ایجاد اشتغال را به مددجویان محدود کنیم؛ ضروری است با تخصیص اعتبار به کمیته امداد، به این نهاد کمک کنیم تا برای خانواده‌های محروم و مستعد شغل خانگی ایجاد شود.