دکتر کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از گشایش کانال مالی دریافت کمک های بشردوستانه بین المللی به هلال احمر ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر کریم همتی در تشریح اقدامات انجام شده به منظور گشایش کانال مالی دریافت کمک‌های بشردوستانه به هلال احمر ایران گفت: همانطوری که می دانید ما تحت تحریم بی سابقه و غیرقانونی دولت آمریکا هستیم. بنابراین در ۲ جلسه اخیر هیات حاکمه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، موضوع گشایش کانال مالی دریافت کمک های بشردوستانه مطرح و در آخرین جلسه که به مدت ۴ روز کاری برگزار شد و همچنین در دیدار با سفرای تاثیرگذار اروپایی در تهران بر این نکته تاکید شد که با توجه به ماهیت فعالیت و خدمات هلال احمر، لازم است یک کانال مالی مطمئن برای هلال احمر ایران وجود داشته باشد تا بتواند از امکانات و کمک هایی که دولت ها و جمعیت های ملی دیگر به این جمعیت اختصاص می دهند و منابعی که به هلال احمر ایران داده می شود، استفاده کند.

وی افزود: براساس مذاکرات و مکاتبات انجام شده از سوی رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و همچنین پیگیری های همکاران ما در جمعیت هلال احمر ایران، وزارت خزانه داری آمریکا با گشایش کانال مالی برای نقل و انتقالات کمک های بشردوستانه به هلال احمر ایران به نحوی که کمک های انجام شده از سوی شخصیت های حقیقی و حقوقی، در صورتی که یکی از طرفین آمریکایی ها نباشند، مخالفتی نخواهد داشت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: براساس موافقت انجام شده، در چند روز گذشته بخشی از کمک هایی که مختص هلال احمر ایران بوده و از چند سال پیش امکان انتقال آن وجود نداشت به داخل کشور انتقال داده شده است.

همتی با تقدیر از پیگیری‌های انجام شده از سوی همکاران هلال احمر و همدلی و همراهی رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر، تاکید کرد: باید سعی کنیم از گشایش این کانال در موضوعات دارویی، غذایی و سایر امکاناتی که هلال احمر به آن نیاز دارد و برای حل برخی مشکلات کشور، استفاده کنیم.