مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از ایجاد هزار طرح گلخانه‌ای توسط این نهاد در استان کرمان در جهت اشتغال و توانمندسازی مددجویان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد؛ یحیی صادقی در نشست با نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان کرمان به‌ منظور تبیین طرح ها و برنامه‌های توانمندسازی کمیته امداد استان به‌ویژه در حوزه مسکن و اشتغال مددجویان و بررسی مسائل و موانع پیش روی اجرای این برنامه‌ها و هم‌افزایی در جهت رفع این موانع گفت: بیش از ۱۰۲ هزار خانوار در استان کرمان مستمری‌بگیر این نهاد هستند که ۶۵ درصد از این خانوارها سرپرست و نان‌آور خانواده زنان هستند.

وی ادامه داد: حدود ۳۰ هزار خانواده نیز به‌ صورت موردی از کمیته امداد استان کرمان خدمات می‌گیرند و نگاه ما در کمیته امداد بر این است که فارغ از مسائل حاشیه‌ای در جهت توانمندسازی این خانواده‌ها تلاش کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان بابیان اینکه بر اساس اعلام کارگروه اشتغال استان کمیته امداد کرمان طی دو سال پیاپی بیش‌ترین شغل را در بین دستگاه‌های متولی ایجاد کرده است افزود: کمیته امداد در جهت توانمندسازی خانوارهای محروم مشاغل مولد و ارزان‌ قیمت ایجاد می‌کند.

وی به اجرای طرح پنل های خورشیدی توسط این نهاد در جهت توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت اشاره و بیان کرد: هم‌اکنون ۷۲۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان فروشنده برق به دولت هستند و ماهیانه بین یک‌میلیون تا یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از محل فروش برق تولیدی درآمد کسب می‌کنند.

صادقی ادامه داد: بر اساس قرارداد منعقدشده از هفته آینده نیز اجرای هزار طرح نیروگاه خورشیدی برای مددجویان در استان آغاز می‌شود و تا پایان اسفندماه این نیروگاه‌ها اجرا خواهند شد.
وی هم‌چنین به اجرای طرح دومنظوره نیروگاه‌های خورشیدی در استان نیز اشاره کرد و گفت: در قالب اجرای این طرح مددجویانی که فاقد مسکن هستند طرح دومنظوره (اشتغال و مسکن ) برای آن‌ها اجرا می‌شود.

وی در ادامه به اصالت فرش کرمان اشاره و تعداد بافندگان فرش تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان را چهار هزار بافنده اعلام و بیان کرد: در شرایط فعلی رکود بازار فرش‌های تولیدی مددجویان باقیمتی بالاتر از قیمت کارشناسی در تهران به فروش می‌رسد.

صادقی هم‌چنین از ایجاد حدود هزار طرح گلخانه‌ای در سطح استان در جهت اشتغال و توانمندسازی مددجویان خبر داد و گفت: سال گذشته درآمد خوبی از محل فروش محصولات گلخانه‌ای نصیب مددجویان استان شده است.

وی بابیان اینکه دیدگاه اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است افزود: پروسه ایجاد اشتغال در کمیته امداد بر اساس استعداد سنجی، مشاوره، آموزش، اجرای شغل، نظارت و فروش محصولات تولیدی مددجویان انجام می‌شود.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/172020/کمیته-امداد-استان-کرمان-یحیی-صادقی-اشتغال-مددجویان