با حضور رئیس کمیته امداد، ۱۷۰ واحد مسکونی ویژه خانواده‌های ایتام و نیازمندان در استان هرمزگان افتتاح و تحویل مددجویان این نهاد شد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مراسم تحویل ۱۷۰ واحد مسکونی به مددجویان این نهاد، با تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، به تاکیدات مقام معظم رهبری به منظور برنامه‌ریزی برای توانمندسازی مردم در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: تامین مسکن مددجویان با اولویت خانواده‌های ایتام، گام مهمی در توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد است.

وی با اشاره به افتتاح ۱۷۰ واحد مسکونی برای مددجویان استان هرمزگان افزود: ۱۴۰ مسکن از واحدهای تحویل شده با همکاری و مشارکت موسسه خیریه اشرف الانبیاء تهران احداث شده است.

وی ضمن تقدیر از کمک‌های موسسه خیریه اشرف الانبیاء تهران برای ساخت این واحدهای مددجویان در استان هرمزگان افزود: احداث ۱۲۰ واحد دیگر برای جامعه هدف کمیته امداد توسط این موسسه آغاز شد.

رئیس کمیته امداد از تفاهم‌نامه با سپاه برای ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی برای مددجویان در شرق استان هرمزگان خبر داد و خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی با مشارکت سپاه در حال انجام است که ۳۰ واحد آن امروز به بهره‌برداری رسید.

بختیاری بیان کرد: همچنین ۱۵۰ واحد مسکونی دیگر نیز در قالب تفاهم‌نامه با سپاه در حال ساخت است که تا دهه فجر امسال به خانوارهای نیازمند در مناطق محروم استان هرمزگان تحویل خواهد شد. برای احداث این ۱۸۰ واحد در مناطق محروم استان، مجموعا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه زیربنای هر واحد مسکونی در این تفاهم‌نامه ۵۰ متر مربع در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برای هر واحد ۵۰ میلیون تومان از اعتبارات کمیته امداد هزینه شده که با مشارکت نیروی دریایی سپاه پاسداران در مناطق محروم شرق استان هرمزگان احداث شده است.

  • منبع خبر : https://portal.emdad.ir/fa/newsagency/171823/تحویل-170-واحد-مسکونی-به-خانواده-های-ایتام-و-مددجویان-استان-هرمزگان