توزیع ۲۵ هزار بسته بهداشتی پیشگیری از کرونا میان مددجویان کمیته امداد با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مراکز نیکوکاری و گروه های جهادی

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد ، فریدون قربانی با اشاره به خدمات کمیته امداد به خانواده‌های تحت حمایت برای پیشگیری از شیوع کرونا گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۲۵ هزار بسته بهداشتی شامل مواد ضدعفونی کننده را در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار داد.

دبیر ستاد مرکزی پیشگیری از بیماری کرونا در کمیته امداد خاطرنشان کرد: این تعداد بسته های بهداشتی میان مددجویان در ۹ استان با بالاترین میزان شیوع کرونا شامل گیلان، مازندران، اصفهان، تهران، قم، البرز، مرکزی، گلستان و سمنان توزیع‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه توزیع بسته های بهداشتی با همکاری گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری در حال انجام است، ادامه داد: این بسته های بهداشتی با اولویت خانواده‌های دارای بیمار صعب‌العلاج و سالمندان در اختیار خانواده‌های تحت حمایت قرار می‌گیرد.

تشریح اقدامات کمیته امداد برای مقابله با بیماری کرونا در میان مددجویان

فریدون قربانی با تشریح اقدامات کمیته امداد برای مقابله با بیماری کرونا در میان مددجویان افزود: علاوه بر کمک ۳۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به کمیته امداد برای تامین اقلام بهداشتی مددجویان، بانک سینا نیز مبلغ ۵ میلیارد تومان برای حمایت از مددجویان در هفت استان با بالاترین میزان شیوع بیماری اختصاص داده است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در مرکز و ادارات کل استانی کمیته امداد، اضافه کرد: در قالب این ستاد، مکاتبات با وزارت بهداشت، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و دیگر نهادها برای جذب اعتبارات ویژه کرونا برای مددجویان انجام شده و در همین زمینه استانداران در استان‌های مختلف، کمک‌های خوبی را برای مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته‌اند.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با بیان اینکه این نهاد از نخستین روزهای همه‌گیری کرونا در کشور، اطلاعات و نکات بهداشتی لازم را مطابق پروتکل‌های وزارت بهداشت به صورت پیامکی و تلفنی به اطلاع مددجویان رسانده است، تاکید کرد: به منظور حفظ سلامت خانواده‌های تحت حمایت، مراجعه مددکاران به منازل مددجویان جز در موارد اضطراری متوقف شده و همچنین با هدف جلوگیری از تردد غیر ضروری مددجویان، دفترچه‌های بیمه آنان به صورت خودکار تمدید شده است.

وی به دیگر اقدامات این نهاد برای پیشگیری از بیماری کرونا در جامعه هدف کمیته امداد اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از طرح‌های اشتغال مددجویان به تولید ماسک و اقلام بهداشتی و ضدعفونی اختصاص یافته و این اقلام میان مراکز بهداشتی و اقشار کم درآمد جامعه در حال توزیع است.