به گفته مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی ، در ایام ماه رمضان سال جاری تاکنون ۲۶۶ نیکوکار با عضویت در طرح اکرام ایتام و محسنین به جمع حامیان نیکوکار پیوستند

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از خبرگزاری فارس ؛ رضا سلم آبادی در بیرجند به اجرای طرح محسنین و اکرام ایتام اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح‌ها با هدف جذب هرچه بیشتر کمک‌های نقدی و غیرنقدی و حمایت‌های معنوی برای کودکان نیازمند مشمول حمایت کمیته امداد اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه حامیان می‌توانند ماهانه و یا در مناسبت‌ها و اعیاد مختلف کمک‌ها را به فرزندان معنوی خود داشته باشند، بیان داشت: اکرام و احسان مهم‌ترین مسؤولیت جامعه در برابر ایتام است تا جای خالی والدین را احساس نکند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی مجموع ایتام و فرزندان محسنین زیرپوشش این نهاد را هفت هزار و ۸۸۱ نفر اعلام و مطرح کرد: از این تعداد دو هزار و ۶۴۳ یتیم و و پنج هزار و ۲۳۸ نفر فرزندان طرح محسنین هستند.

سلم‌آبادی از جذب ۹ هزار و ۵۹۹ حامی در طرح حامی یابی برای ایتام خراسان‌جنوبی خبر داد و توضیح داد: طرح جذب ۲۰ هزار حامی از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده و تا پایان دهه اول ماه رمضان امسال ۹ هزار و ۵۹۹ حامی ایتام و فرزندان طرح محسنین جذب شدند.

وی با اشاره به اینکه این عده  حامی حمایت از ۱۲ هزار و ۶۷۵ فرزند یتیم و محسنین را برعهده گرفته‌اند، عنوان کرد: میانگین ماهانه کمک حامیان به فرزندان ایتام در خراسان جنوبی ۲۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در ایام ماه رمضان سال جاری تاکنون ۲۶۶ نیکوکار با عضویت در طرح اکرام ایتام و محسنین به جمع حامیان نیکوکار پیوستند، اعلام کرد: ۳۷۱ فرزند یتیم و محسنین استان بدون حامی هستند.

سلم‌آبادی مطرح کرد: تاکنون ۴۸ درصد برنامه هدف‌گذاری جذب ۲۰ هزار حامی در استان تحقق یافته و نیکوکاران خراسان جنوبی می‌توانند برای مشارکت در طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین عدد یک را به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳ ارسال کنند.