رئیس کمیته امداد اضافه کرد : توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت با ایجاد زمینه درآمد باثبات همراه با تکریم از برنامه‌ها و اقدامات مهم این نهاد در سال تولید ملی است.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد ، سید مرتضی بختیاری در سفر به استان گیلان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه رشت دیدار کرد.
وی در این دیدار با تأکید بر ضرورت ایجاد مشاغل پایدار برای نیازمندان و مددجویان مستعد، گفت: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت با ایجاد زمینه درآمد باثبات همراه با تکریم از برنامه‌ها و اقدامات مهم این نهاد در سال تولید ملی است.
رئیس کمیته امداد با اشاره به ترویج فرهنگ‌ کار و تلاش در جامعه به‌ ویژه در بین خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد، افزود: هدف گذاری برای ایجاد ۱۷۰ هزار فرصت شغلی پایدار برای مددجویان تا پایان سال جاری از برنامه های اصلی این نهاد است.

بختیاری از ساخت و تحویل هزار واحد مسکن برای مددجویان گیلانی در سال جاری خبر داد و گفت: ساخت و تعمیر مسکن برای محرومان از برنامه‌های اساسی و مهم کمیته امداد است که با اولویت زنان سرپرست خانوار و ایتام انجام می‌شود.
رئیس کمیته امداد از اجرای طرح «دوباره زندگی» باهدف برگشت دوباره زوجین به زندگی در کمیته امداد خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح به صورت پایلوت برای ۱۶۰ خانوار در استان قم که متارکه کرده بودند با موفقیت اجرا شد و قرار است در کل کشور نیز اجرایی شود.
بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار مرکز نیکوکاری در کشور در حال فعالیت است، تصریح کرد: مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد در حال فعالیت هستند و شناسایی محرومان هر منطقه و رفع مشکلات آن‌ها هم از طریق هیئت امنای مساجد انجام می‌شود.
 وی به اهمیت مقوله مددکارمحوری در کمیته امداد اشاره کرد و افزود: بیش از ۶۰ درصد از مددجویان کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که درصدد هستیم برای رسیدگی به پرونده و مشکلات همه این زنان سرپرست خانوار از مددکار خانم بهره گرفته و روند بازدیدها و حل مشکلات خانوارها با سهولت بیشتری انجام شود.

کمیته امداد زبان گویای نیازمندان و محرومان جامعه است


آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امام‌ جمعه رشت نیز در این دیدار با بیان اینکه خدمت به مردمی که پناهگاهی جز کمیته امداد ندارند، همانند عبادت است گفت: بسیاری از محرومان علاوه بر نیاز مالی، زبان دفاع از حق خود را هم ندارند که کمیته امداد متولی و زبان گویای این نیازمندان و درماندگان است.
 وی با قدردانی از تلاش‌های کمیته امداد در زمینه ساخت مسکن و اشتغال محرومان افزود: با توجه به حاصل‌ خیز بودن استان گیلان باید بیش از گذشته برای اشتغال محرومان به‌ ویژه در مناطق روستایی تلاش و تدبیر کرد تا هم تولیدات داخلی رونق پیداکرده و هم خانواده‌ها به ثبات اقتصادی برسند. 

امام‌جمعه رشت با تأکید بر تقویت و افزایش سعه‌ صدر توسط مسئولان تصریح کرد: مسئولان باید در مقابل شنیدن و درک مشکلات مردم به‌ ویژه نیازمندان از ظرفیت بالایی برخوردار باشند زیرا در برخی موارد گوش سپردن به درد ودل های آن‌ها نیمی از مشکلات را حل می‌کند. آیت‌الله فلاحتی یکی از مشکلات اساسی جامعه امروزی در مسیر خدمت‌ رسانی به مردم را کمبود نیروی انسانی با روحیه جهادی عنوان کرد و افزود: امدادگران کمیته امداد روحیه جهادی برای حل مشکلات محرومان دارند و باید چنین نیروهایی در جامعه تربیت و گماشته شوند.

  • منبع خبر : http://news.emdad.ir/fa/newsagency/171671/فعالیت-3-هزار-مرکز-نیکوکاری-در-کشور-کمیته-امداد-زبان-گویای-نیازمندان-و-محرومان-جامعه-است