در مراسمی با حضور خیران و کارآفرینان در شهرستان فریدن استان اصفهان۴۲۲ سری جهیزیه به نوعروسان خانواده های تحت حمایت این استان اهدا شد

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی کمیته امداد ، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مراسمی که با حضور خیران و کارآفرینان برتر در شهرستان فریدن استان اصفهان برگزار شد و در حاشیه آن ۴۲۲ سری جهیزیه به نوعروسان خانواده‌های تحت حمایت این استان اهدا شد، گفت: ماموریت اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است و به جز سالمندان و بیماران صعب‌العلاج، بقیه جامعه تحت حمایت باید به سمت توانمندی و خودکفایی سوق داده شوند.

رئیس کمیته امداد توسعه اشتغال خانگی را راهبرد این نهاد دانست و افزود: ۶۳ درصد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد سرپرست زن هستند که با اشتغال خانگی علاوه بر تامین مایحتاج زندگی، وظایف مادری خود را نیز انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر قالیبافی به عنوان محور اشتغال خانگی مددجویان گفت: براساس رتبه‌بندی سازمان‌های جهانی، فرش دستبافت مددجویان کمیته امداد از بهترین‌های ایران و جهان است و به ثبت بین‌المللی رسیده است.

بختیاری با اشاره به تجربه ۴۰ ساله این نهاد در تولید و توسعه اشتغال برای مددجویان، خاطرنشان کرد: کمیته امداد آمادگی دارد مسئولیت اشتغال روستایی و خانگی کشور را به طور کامل بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: امسال با ۶۲۰۰ میلیارد تومان ۲۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهیم کرد و برای سال آینده درخواست افزایش ۲ برابری اعتبارات اشتغال مددجویان را به دولت و مجلس ارائه داده‌ایم.

وی تسهیل استخدام مددجویان در بنگاه‌های اقتصادی را از دیگر برنامه‌های این نهاد در توسعه اشتغال مددجویان عنوان کرد و گفت: کارفرمایانی که ۴۰ نفر از مددجویان امداد را به کار بگیرند مبلغ ۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

در حاشیه این جلسه ۴۲۲ سری جهیزیه به نوعروسان خانواده‌های تحت حمایت در استان اصفهان اهدا شد. همچنین با حضور رئیس کمیته امداد از مددجویان کارآفرین، جمعی از نخبگان تحت حمایت، رتبه‌های برتر کنکور از جامعه مددجویی و برگزیدگان جشنواره قرآنی باران وحی، تقدیر به عمل آمد.