۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان سیل‌ زده در شهرستان پلدختر استان لرستان، با حضور رئیس کمیته امداد افتتاح و به مددجویان این نهاد تحویل شد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، سید مرتضی بختیاری در مراسم افتتاح ۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان سیل‌ زده در شهرستان پلدختر، گفت: سیل فروردین‌ ماه یکی از سخت‌ترین بحران‌های سال‌های اخیر کشور بود که مسئولان و مردم به خوبی در کنار مردم سیل‌زده قرار گرفته و شرایط را مدیریت کردند. در واقع حوادث طبیعی باعث تقویت همدلی بین مردم و مسئولان شده است.

بختیاری با تاکید بر اینکه فعالیت در کمیته امداد به عنوان یک نهاد انقلابی، مایه افتخار تمامی کارکنان این نهاد است، خاطرنشان کرد: امروز ۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان سیل‌ زده افتتاح و تحویل مددجویان شد و تا دهه فجر نیز ۱۶۵۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان خواهد شد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه تا پایان سال ۴۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان در استان لرستان ایجاد خواهد شد، اضافه کرد: تا پایان سال همچنین جهیزیه ۱۲۰۰ زوج لرستانی تهیه و به آنان ارائه می‌شود.

بختیاری در ادامه سفر به استان لرستان، با سیدموسی خادمی، استاندار لرستان دیدار کرد و گفت: ایجاد اشتغال و درآمد باثبات، تامین مسکن و فرهنگ‌سازی، سه شاخص‌ اصلی خدمت‌رسانی در کمیته امداد است که در کنار هم توانمندسازی مددجو را در پی دارد.

خادمی استاندار لرستان نیز در این دیدار به خدمات برجسته کمیته امداد به محرومان اشاره کرد و گفت: کمیته امداد با محروم‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین اقشار مردم سر و کار دارد و همه مجموعه دولت با این نهاد همکاری مناسب دارد.

وی به خسارات وارد شده در سیل لرستان اشاره کرد و گفت: برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل ۱۲ هکتار به محدوده شهری پلدختر و معمولان ضمیمه شده است.

استاندار لرستان به همکاری بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات قرض ‎الحسنه اشاره کرد و گفت: ۹۰۰ میلیارد تومان وام ۴ درصدی ساخت مسکن به آسیب‌دیدگان سیل پرداخت شده است.

خادمی به مساعدت یک میلیارد تومانی استانداری به مناطق حاشیه‌نشین در ۱۰ نقطه شهر خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: خدمات حمایتی و اجتماعی به مناطق حاشیه‌نشین از برنامه‌های موفق در سال ۹۷ بوده است.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/171928/افتتاح-500-واحد-مسکونی-مددجویان-سیل-زده-در-پلدختر