وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اضافه شدن 640 تخت بیمارستانی در مناطق محروم کشور به دنبال تکمیل ساخت 3 بیمارستان توسط بنیاد مستضعفان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه با رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به مذاکرات صورت گرفته میان وزارت بهداشت و بنیاد مستضعفان برای تکمیل ۳ بیمارستان دزفول، مراوه تپه و آبادان گفت: با تکمیل این ۳ بیمارستان، نزدیک به ۶۴۰ تخت بیمارستانی با مشارکت بنیاد مستضعفان در ۳ شهرستان دزفول، مراوه تپه و آبادان به مجموعه تخت های بیمارستانی وزارت بهداشت افزوده می شود.

وی گفت: همچنین با همت بنیاد مستضعفان ، ۴۱ مرکز جامع سلامت به همراه کادر پزشکی، آزمایشگاهی، داروخانه و سایر ملزوماتی که جامعه هدف در نقاط محروم به آنها نیاز دارند، فراهم می شود و همه این مراکز جامع سلامت به همراه ۳ بیمارستان در دزفول، آبادان و مراوه تپه تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سیاست این وزارتخانه، استمرار ساخت تخت های بیمارستانی در کشور نیست مگر در نقاطی که اصلا بیمارستان وجود ندارد گفت: ما امیدواریم بتوانیم با کمک و حمایت بنیاد مستضعفان ، در توسعه زیرساخت های سلامت و درمان کشور و همچنین دسترسی بهتر مردم به مراقبت های اولیه و سرپایی، حرکت کنیم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان ، پرویز فتاح نیز در حاشیه جلسه با وزیر بهداشت با اشاره به توافقات انجام شده در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر خوشبختانه همکاری بسیار خوبی میان بنیاد مستضعفان و مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به چند پروژه سلامت محور مشترک میان بنیاد و وزارت بهداشت گفت: بر اساس اقدامات انجام گرفته تا کنون ۳۹ مرکز جامع سلامت توسط بنیاد مستضعفان در مناطق محروم کشور احداث شده و ۲ مرکز دیگر نیز در دست احداث است که در اسرع وقت تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین ما این تکلیف را برای خود درنظر گرفته ایم که با تکمیل ساخت هریک از مراکز جامع سلامت، بنیاد مستضعفان ۲ دستگاه آمبولانس را در اختیار این مراکز قرار دهد.

فتاح اضافه کرد: علاوه بر این در مذاکرات صورت گرفته، بنیاد مستضعفان اعلام کرد آمادگی دارد در صورت نیاز وزارت بهداشت، مراکز جامع سلامت دیگری در کشور با اولویت مناطق محروم و ۱۴ منطقه هدف طرح آبادانی و پیشرفت، احداث کند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به احداث ۳ بیمارستان توسط بنیاد مستضعفان نیز گفت: در مذاکرات صورت گرفته قول دادیم احداث بیمارستان مراوه تپه تا خرداد ماه تکمیل شده و این بیمارستان توسط وزارت بهداشت تجهیز شود.

وی گفت: علاوه بر این مقرر شد در نیمه نخست سال آینده ساخت بیمارستان آبادان تکمیل شود و برای تکمیل بیمارستان دزفول نیز که یک پروژه مشترک ۳ جانبه است، قول دادیم تمام هزینه هایی که بر عهده ما قرار دارد را به روز پرداخت کنیم.