در استان خراسان شمالی، ۶۹۴۱ واحد مسکن به صورت همزمان در سراسر کشور افتتاح و به مددجویان روستایی کمیته امداد تحویل شد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی کمیته امداد ، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مراسم «بهره‌برداری از طرح های ملی روستایی و عشایری» ضمن تحویل یک واحد مسکونی مددجویی در شهرستان مانه و سملقان استان خراسان شمالی، ۶۹۴۱ واحد مسکونی خانواده‌های تحت حمایت در سراسر کشور را افتتاح کرد.

در این مراسم که به صورت ویدئوکنفرانس و با پیام حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان برگزار شد، به غیر از مسکن همچنین ۵۷۵۵ طرح اشتغال روستایی ویژه مددجویان کمیته امداد به بهره‌برداری رسید.

رئیس کمیته امداد در این برنامه که به مناسبت روز ملی عشایر برگزار شد، مسکن را یکی از ابعاد توانمندسازی مددجویان دانست و گفت: با همراهی رئیس سازمان برنامه و بودجه طی ماه‌های اخیر، عملیات ساخت چندین هزار واحد مسکونی با اولویت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سراسر کشور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه هزینه ساخت این واحدهای مسکونی با مشارکت دولت، خیران و تسهیلات بانکی تامین می‌شود، ادامه داد: امروز و با پیام رئیس جمهور، ۶۹۴۱ واحد مسکن به صورت همزمان در سراسر کشور تحویل مددجویان روستایی کمیته امداد شد.

بختیاری با اشاره به اینکه از مجموع واحدهای افتتاح شده ۱۴۲۷ واحد در خراسان شمالی تحویل خانواده‌های تحت حمایت شد، خاطرنشان کرد: برای ساخت واحدهای مسکونی در سراسر کشور ۵۰۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد همچنین به اهمیت موضوع اشتغال مددجویان اشاره کرد و گفت: براساس برنامه پنجم ساله ششم توسعه کشور، کمیته امداد موظف به ایجاد ۷۰ هزار شغل در هر سال است که عملکرد این نهاد طی چهار سال این برنامه، ایجاد بیش از ۵۰۰ هزار شغل برای جامعه هدف است.

وی افزود: امروز و در سراسر کشور ۵۷۵۵ طرح اشتغال روستایی با رقمی معادل ۳۳۸ میلیارد تومان اعتبار وارد مدار توسعه و تولید شد که نقش مهمی در توانمندسازی و خودکفایی مددجویان خواهد داشت.

رئیس کمیته امداد با اشاره به موفقیت‌های کمیته امداد در حوزه اشتغال خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور خواست در بودجه سال ۱۴۰۰ کشور اعتبار تسهیلات اشتغال مددجویان در قالب تبصره ۱۶ دو برابر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رئیس جمهور نیز در ارتباط تصویری با این مراسم، ضمن قدردانی از فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی و کمک به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد و نیازمندان گفت: کمیته امداد همواره تلاش بسیاری برای گره‌گشایی از روستائیان و افراد و اقشار مستضعف انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت با تمام توان در مسیر کمک به مستضعفان گام برمی‌دارد، با آرزوی توفیق برای مسئولان کمیته امداد خاطرنشان کرد: از خداوند می‌خواهم به شما در این کار خداپسندانه و مهم قوت و توان مضاعف دهد.