رییس کمیته امداد امام خمینی مرند با اشاره به اجرای طرح ملی «ایران مهربان» در این شهرستان گفت: هم اکنون تعداد ۸۴۵ یتیم فاقد حامی در شهرستان وجود دارد که چشم انتظار کمک خیرین هستند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین  به نقل ازایرنا، رییس کمیته امداد امام خمینی مرند با اشاره به اجرای  طرح ملی «ایران مهربان» در این شهرستان گفت: هم اکنون تعداد ۸۴۵ یتیم فاقد حامی در شهرستان وجود دارد که چشم انتظار کمک خیرین هستند. محمد رستمی در این باره اظهار کرد: طرح ملی «ایران مهربان» با هدف حامی یابی برای ایتام مرند از ۲۲ دی ماه آغاز شده و تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت
وی افزود: با اجرای این پویش، حمایت های معنوی و مادی خیرین و مردم نیک اندیش برای کمک به فرزندان ایتام و محسنین جذب می شود.
رییس کمیته امداد امام خمینی مرند گفت: طرح ملی «ایران مهربان» با شعار «هر شهروند یک حامی» در حال اجرا است و مردم می توانند کمک های خود را به صورت ماهیانه، از مبلغ ۱۰ هزار تومان تا رقم دلخواه به حساب فرزند معنوی خود واریز نمایند.
وی در خصوص راه های مشارکت در این طرح نیز ابراز داشت: مردم و خیرین می توانند از طریق سامانه اکرام و یا مراجعه حضوری به کمیته امداد امام خمینی مرند در این پویش ملی مشارکت کنند.
رستمی، شفافیت را مزیت مهم طرح ملی «ایران مهربان» بیان کرد و افزود: وجود شفافیت در طرح به این شکل می باشد که مبالغ واریزی توسط حامی، بطور مستقیم به حساب فرزند معنوی واریز شده و حامی می تواند گزارش واریزی و حمایت های خود را در سامانه مشاهده کند.
وی گفت: این طرح، جامع بوده و هیچ گونه محدویتی در مبالغ واریزی و تعداد انتخاب فرزند معنوی وجود ندارد و اگر حامی، چند فرزند معنوی انتخاب کند با یک شماره کارت، سیستم، مبلغ را بصورت هوشمند، به نسبت به حساب فرزندان معنوی واریز می کند.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) مرند همچنین ضمن اشاره به افزایش ۶۷ درصدی کمک های ستاد اکرام و ایتام و محسنین مرند نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: افزایش این آمار، نشان دهنده توجه و اهمیت زیاد مردم به ایتام بوده و امیدواریم با مشارکت بیشتر مردم در طرح ملی «ایران مهربان»، …