قبل از تاسوعا و عاشورای حسینی ۴۰ نفر از جراحان کشورمان برای خدمت‌رسانی به زائران در تاسوعا و عاشورا به کربلا اعزام شدند و هم اکنون نیز در کربلا مستقر هستند و در صورت کمک دولت عراق این افراد می‌توانند به حادثه دیدگان (زخمی شدگان) خدمت‌رسانی کنند.

به گزارش خیرین به نقل از وبسایت هلال احمر رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: ۴۰ نفر از جراحان و متخصصین ایرانی پیش از تاسوعا و عاشورا برای خدمت‌رسانی به کربلا اعزام شده‌اند و با توجه به حادثه امروز در صورت کمک دولت عراق این افراد آمادگی خدمت‌رسانی دارند.

محمد تقی حلی‌ساز با اشاره به شهید و زخمی شدن تعدادی از زائران حسینی براثر ازدحام جمعیت در مراسم هروله ظهر عاشور در کربلا به تسنیم گفت: تاکنون هیچ یک از زائران ایرانی حاضر در عراق در این حادثه آسیب ندیده‌اند.

وی گفت: براساس آخرین آماری که از وزارت بهداشت عراق اخذ کرده‌ایم، ۳۱ نفر شهید و تعداد ۱۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: قبل از تاسوعا و عاشورای حسینی ۴۰ نفر از جراحان کشورمان برای خدمت‌رسانی به زائران در تاسوعا و عاشورا به کربلا اعزام شدند و هم اکنون نیز در کربلا مستقر هستند و در صورت کمک دولت عراق این افراد می‌توانند به حادثه دیدگان (زخمی شدگان) خدمت‌رسانی کنند.

حلی‌ساز گفت: تا این لحظه‌ (۱۹:۴۵) براساس لیستی که توسط دولت عراق اعلام شده است، نام هیچ یک از زائران ایرانی در بین شهدا یا زخمی‌ها وجود ندارد.