کمیته امداد و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور، با هدف ترویج فرهنگ خیر و احسان و توسعه مراکز نیکوکاری، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، تفاهم‌ نامه همکاری میان کمیته امداد و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور، میان سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به امضا رسید.
رئیس کمیته امداد در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، با اشاره به نقش برجسته ائمه جمعه در گسترش فرهنگ نیکوکاری در کشور، گفت: به برکت انقلاب اسلامی، امروز نماز جمعه به عنوان یک رسانه موثر با ابعاد فرهنگی، مذهبی و سیاسی در جامعه مطرح است.
وی با اشاره به لزوم تقویت کارکردهای اجتماعی مساجد و مصلی‌های نماز جمعه به عنوان پایگاه احسان و نیکوکاری، افزود: مردم از گذشته، در هنگام سختی‌ها و ناملایمات زندگی حساب ویژه‌ای روی مساجد و ائمه جماعات داشته‌اند که باید این روش تقویت و گسترش یابد.
رئیس کمیته امداد هم‌افزایی برای کمک به نیازمندان، رسیدگی به امور ایتام، بیماران صعب‌العلاج و سالمندان و کمک به ازدواج جوانان را از مهمترین ظرفیت‌های همکاری میان کمیته امداد و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور دانست و خاطرنشان کرد: در بحث کمک به ادامه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان، اشتغال و مسکن نیازمندان و همچنین تهیه جهیزیه برای نوعروسان، می توانیم همکاری سازنده داشته باشیم.
بختیاری با اشاره به فعالیت حدود سه هزار مرکز نیکوکاری در کشور، اضافه کرد: رویکرد ما در توسعه مراکز نیکوکاری، مبتنی بر مسجدمحوری است و در همین راستا با همکاری حوزه‌های علمیه، تعدادی از مراکز نیکوکاری در حوزه‌های علمیه نیز راه‌اندازی شده است.
وی ترویج فرهنگ زکات را از دیگر موضوعات تفاهم‌نامه با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور دانست و گفت: استقرار پایگاه‌هایی در محل برگزاری نمازهای جمعه با همین هدف پیش‌بینی شده و قرار است در این پایگاه‌ها، حامی‌یابی برای طرح اکرام ایتام و محسنین، میز خدمت برای گره‌گشایی از محرومان و بازارچه‌های فروش محصولات تولیدی مددجویان نیز راه‌اندازی شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نیز در این مراسم، اهتمام ویژه به ارتقای کیفی خدمات نهادهای کشور را از مهمترین رویکردها در گام دوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: بخش بزرگی از مکارم اخلاقی و معارف اسلامی به خدمت‌گذاری به مردم بر می‌گردد و کمیته امداد با همین هدف توسط امام راحل به وجود آمد.
وی اعتماد مردم به کمیته امداد را یک سرمایه بزرگ توصیف کرد و افزود: هر عرصه و هر طرحی که کمیته امداد معرفی کرده، مردم از آن استقبال کرده‌اند؛ با این حال هرچه به جلو می رویم اقدامات ما نیازمند به‌ روز رسانی است و آحاد مردم باید طعم نیکی و گره‌گشایی را بچشند.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بر ضرورت ایجاد ساز و کار مناسب به منظور رسیدگی به مشکلات مراجعان نیازمند به دفاتر ائمه جمعه تاکید کرد و گفت: کمیته‌های معتمدین محلات در مساجد متشکل از هیات امنای مساجد، بسیج محلات و معتمدین محلی باید برای شناسایی نیازمندان واقعی با مدیریت ائمه جمعه و کمیته امداد تشکیل شود.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ زکات در کشور، خاطرنشان کرد: به همین منظور شورای زکات استان‌ها تقویت و سیاست‌های تشویقی نهضت احیای زکات ایجاد خواهد شد.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/171882/امضای-تفاهم-نامه-میان-کمیته-امداد-و-شورای-سیاست-گذاری-ائمه-جمعه-با-هدف-توسعه-مراکز-نیکوکاری