طرح اکرام، طرح اشتغال، مسکن سازی برای نیازمندان و کارهای بزرگی که انجام شده در زمان حضور پر خیر و برکت مرحوم سید رضا نیری شروع گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی کمیته امداد ، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در یادداشتی، یاد و نام مرحوم سید رضا نیری ، سرپرست فقید کمیته امداد را گرامی داشت:

مرحوم سید رضا نیری ، یار وفادار امام بزرگوار (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) پس از صدور فرمان حضرت امام راحل مبنی بر تاسیس کمیته امداد در ۱۴ اسفند سال ۱۳۵۷ همکاری اساسی و جدی خود را با این نهاد آغاز کرد و مدتی بعد از سوی حضرت امام به عضویت در شورای مرکزی کمیته امداد و سرپرستی این نهاد الهی مفتخر گردید.

به لحاظ سوابق درخشان مبارزاتی از قبل از پیروزی انقلاب و حسن تدبیر ایشان، مسئولیت اجرایی و سرپرستی کمیته امداد به وی محول گردید و مدت ۲۷ سال عهده‌دار این سمت خطیر و تعیین‌کننده بوده و به نحو شایسته خدمت به محرومان و ایتام را به انجام رساند.

آشنایی اینجانب با مرحوم حاج آقای نیری به زمانی باز می‌گردد که مسئولیت ریاست سازمان زندان‌ها را برعهده داشتم؛ ایشان انصافا و به معنای واقعی کلمه انسانی فرهیخته و متدین و خدمتگزار بی‌منت بودند و کارهایشان همه از دل بر می‌آمد و بر دل می‌نشست و به سبب همین نگاه، هنوز در سراسر کمیته امداد، از ایشان به عنوان چهره خدوم ماندگار نام برده می‌شود؛ چهره‌ای با خدمات صادقانه به محرومان و نیازمندان که بی‌تردید خدمات و برکات ایشان توشه راه ارزشمندی برای آخرت آن بزرگوار خواهد بود.

ایشان در حوزه‌های مختلف پرچم‌دار بودند و کارهای بزرگ و نوآوری‌های ارزشمندی را در مدت فعالیت خودشان در کمیته امداد به انجام رساندند.

طرح اکرام، طرح اشتغال، مسکن‌سازی برای نیازمندان و کارهای بزرگی که انجام شده در زمان حضور پر خیر و برکت ایشان شروع گردیده است.

به واقع باید عرض کنم که الگوی همه ما برای حضور و فعالیت در کمیته امداد، حاج آقا نیری بوده و هستند و شهادت می‌دهیم که ایشان همه وجودش برای نیازمندان بود.

اینجانب سالگرد درگذشت و فقدان این شخصیت انقلابی و اخلاق مدار را متواضعانه و خاضعانه گرامی داشته و به محرومان و نیازمندان به ویژه خانواده گران‌قدر این عزیز سفر کرده تسلیت عرض می‌نمایم.

مرحوم حاج سید رضا نیری پس از عمری مجاهدت در عبادت خالق و خدمت به خلق در تیرماه ۹۶ به دیدار حق شتافت از خداوند سبحان علو درجات برای ایشان مسئلت داریم.