امسال با اجرای طرح راهبری شغلی ۲۰۰ مددجو وارد عرصه اشتغال شدند البته بیشتر کسانی که در جامعه مشکل دارند از قبیل زنان بی سرپرست خودسرپرست و از میان مددجویان کمیته امداد هم در این تعاونی مشغول فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد شهین شهرکی یکی از کارآفرینان موفق در قالب طرح راهبری شغلی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان و در روستای گوردر از توابع بخش سرباز  به تدریس مشغول بوده که به دنبال خرید محصولات زنان روستاها از طریق دلالان با قیمت کم فرصتی را برای خرید محصولات بدون نیاز واسطه ها فراهم کرد.

 در جریان وجود واسطه‌ها در بازار خرید و فروش محصولات بانوان مناطق روستایی به منظور جلوگیری از ورود دلالان با همکاری مادرش محصولات تولیدی زنان روستاها را جمع‌آوری و با قیمت خوبی برای آنها به بازار مصرف عرضه کرد.

سال ۷۵ به توصیه یکی از اقوام شرکت تعاونی زینب کبری (س) نوک آباد بمپور  را راه اندازی و موجب اشتغال زنان سرپرست خانوار شد.

دو مرتبه به عنوان کار آفرین برتر استان سیستان و بلوچستان در بخش خدمات،  ۶ مرتبه در قالب تعاونی برتر و سال ۹۸ در قالب تعاونی برتر کشور از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شد.

همچنین تولید کننده برتر ملی، هنرمند برتر کشور، شرکت در ۱۰۰ نمایشگاه که حداقل ۷۰ نمایشگاه بین المللی بوده، کسب ۲۳ نشان ملی برتر و دو نشان جهانی یونسکو در رشته های سوزن دوزی و خامه دوزی را در کارنامه حرفه ای خود دارد.

این کارآفرین موفق کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به علت شروع این فعالیت خاص گفت: یک مدت در شرکت تعاونی زینب کبری (س) نوک آباد بمپور فعالیت کردم اما به دلیل برخی مشکلات  این شرکت به مردم همان روستا واگذار شد.

وی افزود: در همین زمینه با کمک شرکت تعاونی روستایی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سال ۹۷ دومین تعاونی به عنوان سوزن دوزی بلوچ ایرانشهر ثبت شد .

شهرکی خاطرنشان کرد: اگرچه سال ۷۹ چون معلم بودم نمی توانستم به عنوان مدیر عامل  تعاونی فعالیت کنم به همین دلیل در قالب موسس و توسط همکار‌انم به عنوان مدیر عامل با ۴۵ عضو شامل سوزن دوز و سایر اعضای شرکت شروع به کار کردیم.

این کارآفرین برتر کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاکنون با ثبت برند دوچ بلوچ در حال فعالیت بوده و تمام رتبه های کشوری و استانی را کسب کرده ایم و محصولات تولیدی به کشورهای ترکیه، امارات و چند کشور اروپایی صادر می شود

 وی یادآور شد: امسال با اجرای طرح راهبری شغلی ۲۰۰ مددجو وارد عرصه اشتغال شدند البته بیشتر کسانی که در جامعه مشکل دارند از قبیل زنان بی سرپرست خودسرپرست و از میان مددجویان کمیته امداد هم در این تعاونی مشغول فعالیت هستند.

شهرکی گفت: هدف از ایجاد این تعاونی تولیدی، توسعه و ترویج صنایع دستی و رودوزی های استان ، درآمدزایی برای خانم‌های نیازمند جامعه، ایجاد اشتغال برای جوانانی که در این زمینه تحصیل کرده ولی بیکار بودند، است.

  • منبع خبر : http://news.emdad.ir/fa/newsagency/171439/ایجاد-200-فرصت-شغلی-برای-مددجویان-از-طریق-راهبر-شغلی