یکی از سیاست‌های انجمن خیریه بیماران کلیوی آموزش است، اگر سطح آگاهی مردم را با آموزش افزایش دهیم، مردم نیز در این زمینه کوشا خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از ایسنا، مجید رمضانی در بیست و هشتمین همایش مدیران انجمن‌های کلیوی سراسر کشور در تبریز با بیان اینکه موضوع پیوند یکی از دغدغه‌های اصلی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی است، اظهار کرد: نکته نظرات مطرح شده در این جلسه را در جلسات تهران منعکس می‌کنیم.

وی متذکر شد: یکی از سیاست‌های انجمن خیریه بیماران کلیوی آموزش است، اگر سطح آگاهی مردم را با آموزش افزایش دهیم، مردم نیز در این زمینه کوشا خواهند بود. بسیاری از آگاهی‌های کنونی مردم حاصل تلاش‌های چندین سال است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت فعلی کشور رو به سالمندی است، گفت: با افزایش سن جمعیت کشور، بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت، فشار خون، انسداد مجاری و پروستات در آقایان که در بروز بیماری‌های کلیوی هم نقش دارند، افزایش می‌یابد و آموزش می‌تواند جلوی بروز بسیاری از بیماری‌ها را بگیرد.

 رمضانی به شعار امسال هفته حمایت از بیماران کلیوی اشاره و بیان کرد: شعار امسال انجمن حمایت از بیماران کلیوی، “حفاظت از کلیه در برابر دیابت” بوده و این نیز بیش از پیش بر نقش آموزش تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: خیران، نهادهای دولتی، استانداری‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌توانند از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و گام‌های مهم پایداری در راستای رسالت آموزشی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی بردارند، چرا که کار این انجمن فقط درمان و دیالیز نیست.

عادل فیروزی

عادل فیروزی در بیست و هشتمین همایش مدیران انجمن‌های کلیوی سراسر کشور در تبریز با بیان اینکه بیماران پیوندی چندین سال است که پشت درهای بسته کمیسیون از کار افتادگی مانده‌اند، اظهار کرد: بیماران کلیوی هم از نظر جسمی و هم از نظر مالی ناتوان بوده و بیماری داریم که با ۲۰ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی، پیوند شده و درآمدی ندارد و از کار افتادگی، همچنان شامل حال او نمی‌شود.

 وی در ادامه با بیان اینکه ۱۹۵۰ بیمار دیالیزی در انجمن کلیه استان، پرونده دارند، گفت: ۱۳۴۰ نفر از این تعداد مربوط به تبریز و مابقی از ۹ شهرستانی هستند که دفتر انجمن کلیه در آن‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه افزایش بیماران دیالیزی همه ساله ادامه دارد، گفت: در شش ماهه اول سال جاری، ۲۲۵ پرونده جدید دیالیزی ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ نفر افزایش داشته است.

فیروزی متذکر شد: بیماران ما هم اکنون در هشت بخش دیالیز بیمارستان‌های تبریز دیالیز می‌شوند که بخش دیالیز ۱۲۲ تخت‌خوابی مرکز آموزش درمانی امام رضا (ع) یکی از بهترین بخش‌های دیالیز خاورمیانه و کشور بوده که با همت و تلاش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز و خیران افتتاح شده است.

وی در پایان ضمن قدردانی از همراهی خیران سلامت استان، کمیته امداد و خیریه‌ها در کمک به بیماران کلیوی خاطرنشان کرد: در سایه حمایت خیران و مسئولان، پرداخت هزینه‌های دارویی و هزینه‌های پیوند، پرداخت مستمری و هزینه ایاب ذهاب، پرداخت هزینه آب، برق، گاز و تهیه لوازم خانه از جمله خدمات ارائه شده توسط انجمن کلیه استان به بیماران است.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم از خیران نمونه قدردانی شد. انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان، فعالیت خود را در راستای حمایت همه جانبه معنوی و مادی از این بیماران در فضای وسیع و پر جمعیت آذربایجان شرقی از سال ۶۷ شروع کرده است.

  • منبع خبر : https://www.isna.ir/news/98080904683/خواهان-افزایش-یارانه-بیماران-دیالیزی-و-پیوندی-هستیم