اهالی شهر سقز با حرکتی مثال‌زدنی، درس گذشت و بخشش را با هم تمرین کردند و به یک اعدامی، فرصتی دوباره برای جبران اشتباهاتش دادند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از خبرگزاری فارس ویدئویی که به‌ تازگی در فضای مجازی دست به‌ دست می‌شود، حکایت جالبی دارد. آن‌طور که منتشرکنندگان این ویدئو نوشته‌اند، ویدئو مربوط به تلاش جمعی از اهالی شهر سقز است که با کاری جالب و خداپسندانه، حسابی در شبکه‌های اجتماعی سر و صدا به‌پا کرده و سبب واکنش‌های مثبت کاربران شبکه‌های اجتماعی شده‌اند.

ماجرا به روایت منتشرکنندگان ویدئو از این قرار است که اهالی شهر سقز در روزی که فردی از اهالی این شهر، به جرم قتل در انتظار اجرای حکم اعدام بود، به جای تجمع برای تماشای مراسم اعدام قاتل، راهی منزل خانواده مقتول شده‌اند و تلاش کرده‌اند از آنان برای منصرف شدن از اعدام قاتل، رضایت بگیرند.

سرپرست زندان‌های استان کردستان هم در این‌ باره گفته‌ است:«این زندانی در سال ۸۴ و در حالی که فقط ۲۰ سال سن داشت طی یک نزاع دسته جمعی موجب قتل جوان سقزی شده بود که خوشبختانه در سحرگاه شنبه ۱۱ آبان، خانواده علیزاده (خانواده مقتول) در حالی که می‌توانستند حکم قصاص قاتل فرزندشان را اجرا کنند، از حق قانونی خود گذشت کرده و با این حرکت انسان دوستانه خود زندگی مجدد را به قاتل فرزندشان هدیه کردند.»

این ویدئو، لحظه اعلام رضایت خانواده علیزاده (خانواده مقتول) را نشان می‌دهد که با استقبال مردم نیز مواجه می‌شوند و به این ترتیب با اعلام رضایت خود، قاتل را بخشیده و از اعدام او صرف‌نظر می‌کنند.

ویدئو را ببینید:

چندسال قبل نیز حدود دوهزارنفر از مردم شهر «روانسر» در استان کرمانشاه، با حضور در مقابل منزل خانواده اولیای دم در یک پرونده قتل، خواستار گذشت این خانواده از اجرای حکم اعدام قاتل شده بودند. اقدامی که همان روزها نیز با استقبال گسترده و واکنش مثبت رسانه‌ها روبه‌رو شد.

  • منبع خبر : http://fna.ir/dd5gy9