سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: در صورتی که موسسات خیریه خصوصی مشخصات دریافت کنندگان حمایت را در سامانه وزارت رفاه درج نکنند، مشمول مالیات بر درآمد می شوند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین مطابق ابلاغیه معاون محترم درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور آن بخش از هزینه های موسسات خیریه خصوصی که به اشخاص پرداخت شود فقط به شرطی دارای معافیت مالیاتی خواهند بود که به تفکیک کد ملی دریافت کننده در سامانه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به ثبت رسیده باشد.
متن ابلاغیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

معاونت درآمدهای مالیاتی
سال جهش تولید
امور مالیاتی شهر و استان تهران

مدیران کل محترم امور مالیاتی
با سلام و احترام
بر اساس حکم بند (۱) تبصره (۱۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، آن بخش از هزینه های موسسات خیریه خصوصی که به اشخاص پرداخت می‌شود ، صرفا در صورت ثبت در سامانه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی (به تفکیک کد ملی فرد دریافت کننده حمایت) از معافیت های مالیاتی برخوردار خواهد شد . در راستای تکریم ارباب رجوع، حفظ حقوق مودیان و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی آتی برای موسسات مذکور، مقتضی است علاوه بر ابلاغ موضوع به نظار موضوع بند (ط) ماده (۱۳۹) قانون مالیاتهای مستقیم، مراتب از طریق مکاتبات اداری و نیز درج اطلاعیه در رسانه های عمومی استان ، به کلیه موسسات خیریه واقع در محدوده آن اداره کل اطلاع رسانی شود.

ابلاغیه معاون محترم درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص شرایط معافیت مالیاتی موسسات خیریه خصوصی