مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان، از افتتاح کلینیک فوق‌تخصصی و مهمانسرای این انجمن در روز ۱۳ دی‌ماه امسال با حضور مسئولان استانی و کشوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از خبرگزاری مهر، محمدرضا طهماسبی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در محل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کلینیک فوق‌تخصصی و مهمانسرای انجمن خیریه کلیوی با هدف خدمات‌رسانی به گروه‌های هدف، ۱۳ دی‌ماه امسال با حضور مسئولان استانی و کشوری افتتاح می‌شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش رسانه‌ها در خصوص اطلاع‌رسانی پیرامون پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های کلیوی، افزود: رسانه‌ها به عنوان مهم‌ترین بخش اطلاع‌رسانی درزمینه آموزش و پیشگیری از بیماری‌های کلیوی نقش به سزایی دارند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه در جامعه امروزی که در جامعه صنعتی قرار داریم، شاهد افزایش بیماری کلیوی هستیم افزود: با توجه به ظرفیت انجمن و با تشکیل ۱۲ کمیته تخصصی، برنامه‌ریزی، پیشگیری و اطلاع‌رسانی گسترش پیدا کند تا افرادی که دارای علائم بیماری کلیوی هستند، شناسایی شوند و با تشکیل پرونده مراقبتی از پیشرفت بیماری جلوگیری کنیم تا کسی وارد چرخه دیالیز نشود.

طهماسبی ادامه داد: ۱۸۵۰ بیمار در این انجمن پرونده تشکیل داده‌اند که با اقدامات انجام گرفته، از قبیل پیوند کلیه و مراقبت لازم ۱۴۰۰ بیمار با کمک خیرین به زندگی بازگشته‌اند.

وی با بیان اینکه این انجمن در حال حاضر ۴۳۰ بیمار دیالیزی را مورد حمایت قرار می‌دهد، تصریح کرد: این بیماران برای دیالیز نیازی برای مراجعه به مرکز استان ندارند و با مراجعه به دفتر نمایندگی انجمن در شهرستان‌ها خدمات دریافت می‌کنند. از طرفی با راه‌اندازی بخش پیوند کلیه در مرکز آموزشی تخصصی وفوق‌تخصصی آیت‌الله موسوی زنجان توانسته بخشی از نیازهای این بیماران را برطرف کند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به افتتاح کلینیک فوق‌تخصصی و مهمانسرای انجمن کلیوی در ۱۳ دی‌ماه سالجاری گفت: با افتتاح این بخش همه خدمات درمانی، آموزشی و پیشگیری قابل ارائه به بیماران کلیوی مورد نیاز تجمیع و بدون نوبت و به صورت رایگان به بیماران خدمات ارائه می‌شود.

طهماسبی افزود: مهمان‌سرای انجمن متشکل از ۱۰ سوئیت کامل است که هزینه تجهیز هر کدام از سوئیت‌ها ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده و از این تعداد ۴ واحد تکمیل و مابقی نیز با مشارکت خیران تجهیز خواهد شد تا بیماران کلیوی که از مسافت‌های دور برای درمان به این انجمن مراجعه می‌کنند فرصتی را فراهم کرده تا با اسکان موقت، خدمات بهتری را دریافت کنند.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در کلینیک فوق‌تخصصی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی نیز اظهار کرد: این کلینیک از دو بخش سرپایی شامل درمانگاه عمومی، داروخانه، خدمات پرستاری، اتاق CPR، خدمات ویژه و اتاق پزشکیتشکیل شده و بخش دیگر نیز شامل خدمات تخصصی، دندان‌پزشکی، فیزیوتراپی و آندوسکوپی، تست ورزش، نفرولوژی، ارولوژی، قلبی، عفونی و داخلی است که بهصورت رایگان برای بیماران هدف انجام می‌شود.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان خاطرنشان کرد: بخش دیالیز این انجمن نیز در سال ۹۵ افتتاح و آبان ۹۶ مورد بهره‌برداری قرار گرفت که هم‌اکنون با ۳۰ تخت، پذیرش ۲۰۰ بیمار کلیوی به صورت رایگان امکان‌پذیر شده و همه هزینه‌ها توسط سازمان‌های بیمه‌ای پرداخت می‌شود.

  • منبع خبر : mehrnews.com/news/4809418