با حضور رئیس کمیته امداد در استان قزوین، نخستین مرکز نیکوکاری نیروهای مسلح کشور، با نام مرکز نیکوکاری صیاد شیرازی در لشگر ۱۶ زرهی قزوین آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، نخستین مرکز نیکوکاری نیروهای مسلح کشور با عنوان مرکز نیکوکاری شهید صیاد شیرازی، با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و امیر بابک جلالی، فرمانده لشگر ۱۶ زرهی قزوین افتتاح شد.

رئیس کمیته امداد در این مراسم با تقدیر از عملکرد نیروهای مسلح در ایجاد مرکز نیکوکاری در این نهاد، گفت: تقارن با میلاد امام حسن عسگری (علیه السلام)، برای افتتاح این مرکز نیکوکاری که نخستین مرکز در نیروهای مسلح است، را گرامی می‌داریم.

وی خطاب به نیروهای مسلح کشور گفت: گام های شما در این مرکز نیکوکاری استمرار همان ایثارگری های است که عزت کشور اسلامی را رقم زده است.

رئیس کمیته امداد عنوان کرد: فلسفه مراکز نیکوکاری استفاده از حضور و مشارکت مردم است، همان‌طور که مردم میدان‌دار اصلی هشت سال دفاع مقدس بودند، امروز نیز برای خدمت به نیازمندان و رفع محرومیت در جامعه، در قالب مرکز نیکوکاری با یکدیگر همگام شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سه هزار مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در کشور ایجاد شده است؛ به طوری که امام جماعت و هیئت امنای مسجد گرداننده اصلی این مراکز هستند.

بختیاری خاطرنشان کرد: مقرر شده است که در مصلی‌های نماز جمعه نیز مرکز نیکوکاری را افتتاح کنیم.

بختیاری از تفاهم نامه کمیته امداد با نیروهای مسلح برای مهارت آموزی سربازان یاد کرد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه که با ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده است، جوانان و مددجویان در دوران خدمت سربازی، می‌توانند حرفه‌آموزی داشته باشند و در واقع سربازان همزمان با دریافت کارت پایان خدمت، کارت مهارت‌آموزی نیز دریافت می‌کنند.

در ادامه امیر بابک جلالی، فرمانده لشگر ۱۶ زرهی قزوین گفت: افتتاح مرکز نیکوکاری در لشگر ۱۶ زرهی گامی در جهت رسالت‌های انسانی و دینی نیروهای مسلح است که همواره در نیروهای نظامی با جدیت استمرار داشته است.

وی یادآور شد: پرسنل ارتش همواره در امر خدمت‌رسانی به مردم حضور برجسته و فعالی داشته‌اند و امروز نیز گامی نو را در نیروهای مسلح با همکاری کمیته امداد اجرا می‌کنیم تا بتوانیم با حفظ کرامت انسانی به محرومان خدمت کنیم.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/172231/کمیته-امداد-قزوین-مرکز-نیکوکاری-لشگر-16-زرهی